www.amazon.co.uk är en suverän och mycket pålitlig leverantör av CD-skivor. Har handlat av dem i flera år och alltid fått leverans inom 1 vecka (och aldrig haft problem med kontokort). Kolla dem! Portookostnaden brukar ligga på ca 50:- för en CD (kan vara någon krona upp eller ner). Pundet ligger på ca 14:- så den amerikanska amazon.com kan vara billigare. Någon skillnad i leveranshastighet har jag inte noterat. Lycka till!
Visst borde det vara säkrare att beställa från britterna eftersom man slipper tull inom EU? Om tullen öppnar paket från USA kan man väl åka på tullavgifterna också?
Jag har en bekant som brukar beställa från USA och han brukar säga åt dem att skicka fakturan i ett separat kuvert eftersom det då inte går att bevisa att det inte är en gåva. Om amazon.com gör det vet jag inte. Det kanske mest är lite mindre butiker som har möjlighet att göra det. (Om man nu promt vill blåsa tullen)
Öppnar tullen paketet åker man på 63kr i nån typ av expeditionsavgift (50 kr + moms) + 35 kr i postförskottsavgift hos utlä,mningstället. Detta är förutom själva tullen och momsen som läggs på.
lindvall Det är bara i specialfall som tullen går med på att paketet skall klassas som gåva och det är väldigt sällan som dom går med på detta. Sen får inte värdet överstiga 300Sek. Jag har varit i kontakt med tullen om att skicka paket som gåva.
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..