HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivor från USA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/03/15 :  00:44:48  Show Profile Send iffe a Private Message
Fick hem en skivbeställning från USA häromdagen. Tog mindre än en vecka, betalningen funkade utmärkt och priser med frakt inräknad blev runt 120:- skivan. Fick dessutom med en gratis skiva av lite mer tveksam kvalitet. Riktigt positivt överraskad över hur bra allt funkade blev jag, blir nog mer beställningar från det stora landet i väst i framtiden. Konstigt nog var det ett hål i varje skivfodral, i ena skivan dessutom genom bookleten vilket drar ner betyget en aning. Måhända amerikanska tullen som inte kunde hålla sina fingrar borta?

Skivorna jag beställde var:
Mad Professor captures Pato Banton
Mad Professor & Jah Shaka - New decade of dub
Macka B - Roots ragga 2
Dillinger - Cocaine in my brain

Jag sätter en spänn på att jag är ensam om de skivorna iallafall ;)

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/15 :  06:16:11  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hål i skivfodralet...typ "sågat" hål från ena kanten? Det brukar vara så på en del promo-skivor iaf tror jag...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/03/15 :  15:33:43  Show Profile Send iffe a Private Message
Det är olika slags hål i fodralen, men du kan ha rätt i att det möjligtvis är promo-skivor. De finns ju dock som officiella skivor också.
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/03/15 :  20:51:26  Show Profile Send bibi50 a Private Message
De kan vara så kallade "cut off" skivor. Skivbolagen brukade markera deras utgående skivor på det sättet, innebärande att dessa slutas att tillverkas och innestående lager markeras säljs mycket billigt.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/15 :  20:52:38  Show Profile Send Timbre a Private Message

Finns den å köpa ännu...
Dillinger alltså.
Måste va´ från mitten av åttiotalet.
En följeslagare under mina colombiaår...
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/03/16 :  11:59:04  Show Profile Send iffe a Private Message
Timbre: Jodå, det börjar komma en hel del återutgivningar av gamla reggaealbum, inte minst från Trojan Records som i det här fallet. Skivan kom ursprungligen ut 1983. Tyvärr är mycket svårt att få tag på i Sverige, därav USA-beställningen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000