Fick hem en skivbeställning från USA häromdagen. Tog mindre än en vecka, betalningen funkade utmärkt och priser med frakt inräknad blev runt 120:- skivan. Fick dessutom med en gratis skiva av lite mer tveksam kvalitet. Riktigt positivt överraskad över hur bra allt funkade blev jag, blir nog mer beställningar från det stora landet i väst i framtiden. Konstigt nog var det ett hål i varje skivfodral, i ena skivan dessutom genom bookleten vilket drar ner betyget en aning. Måhända amerikanska tullen som inte kunde hålla sina fingrar borta?
Skivorna jag beställde var: Mad Professor captures Pato Banton Mad Professor & Jah Shaka - New decade of dub Macka B - Roots ragga 2 Dillinger - Cocaine in my brain
Jag sätter en spänn på att jag är ensam om de skivorna iallafall ;)
De kan vara så kallade "cut off" skivor. Skivbolagen brukade markera deras utgående skivor på det sättet, innebärande att dessa slutas att tillverkas och innestående lager markeras säljs mycket billigt.
Timbre: Jodå, det börjar komma en hel del återutgivningar av gamla reggaealbum, inte minst från Trojan Records som i det här fallet. Skivan kom ursprungligen ut 1983. Tyvärr är mycket svårt att få tag på i Sverige, därav USA-beställningen.