Biréli Lagréne är en fantastisk gitarrist med ett härligt sound och flyt, visserligen kopierat efter the one and only DJANGO REINHARDT men snyggt gjort i alla fall. För er som inte hört Django: KÖP! Django Reinhardt är fullständigt unik och anses som en av Europas främsta jazzmusiker. Han dog -54 om jag minns rätt och hans allra bästa inspelningar är från slutet av 30-talet och ett decennium framåt. Undvik flertalet av hans inspelningar med elgura och även de flesta från 50-talet. När han är som bäst, är det himmelsk musik! Finns gott om bra återutgivningar på CD till lågpris.
Det är faktiskt riktigt bra inspelning deras stil är lite åt gladjazz hållet vad man nu ska kalla det. Så lyssna på dom i någon skivaffär, en del skivor kanske man inte tar åt sej första gången men när man har lyssnat några gånger så tycker mer om dom men som sagt det beror på smak och tycke.
Jag undrar om du kan rekommendera någon av Biréli Lagréne tidigare alster för oss, efter som du verkar har erfarenhet av denne artist vore det tacknämnligt.
Tackar för det tompa! När vi ändå är väl inne på rekommendera något så kan väl jag säga att deras tidigare skiva "gipsy project" som den heter är lika bra.