| Author |
Topic  |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 16:11:12
|
Gott folk,
som ett stort fan av vu-mätare vill jag göra den nyfikne uppmärksam på att Mcintosh numer finns att titta på, lyssna på och såklart köpa på Hifi-stället i Göteborg.
Det vackra blå skenet som sprider sig när man knäpper på... 
http://www.mcintoshlabs.com/
/Jonas |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 16:15:10
|
Jag såg Mcintosh i Detroit när jag var där i vintras. De är GRYMT läckra!! Måste ta mig upp till Hifi Stället och flukta lite.... |
 |
|
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 16:18:53
|
Har Anders tagit in fler olika modeller menar du? Vilka finns där? Inte beg mao!?
Mvh Mattias |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 20:13:20
|
Nya prylar står i ett rack. En stor integrerad, en mindre integrerad(har jag för mig), en radio och en cd med nakamichi cd-växlarsystem (5 skivor tror jag).
Märker ni vilken benkoll jag har 
Allt är som sagt nytt, och det är snyggt. 
Funderar bara på det där med cd-växlare, känns ju lite sådär. Anders menade dock på att det inte var någon fara, är ju ingen sladdrig plättlagg från Yamaha 
/Jonas |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 20:17:42
|
quote: Anders menade dock på att det inte var någon fara, är ju ingen sladdrig plättlagg från Yamaha
He he he.... Nä nä... Det är ju en produkt han själv säljer...
Det svänger fort i hockey och ännu fortare i "hifibutiken i backen"... Beror mestadels på vad som för tillfället står i hyllorna.   |
 |
|
|
CDP
Member

212 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 20:46:53
|
| HiFi stället i Gbg -where else? |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 18:34:30
|
Hur e Anders att ha och göra med egentligen? Jag tycker att han verkar Ok men jag kan nog hålla med om att han verkar svänga från dag till dag om vad han tycker låter bäst och vad han kan rekomendera att lyssna på. Men det är klart det kan nog vara ganska svårt att välja ut något när man har sååå mycket godsaker att välja mellan Jag själv funderar på att köpa Vincent Sv-238+Cd s3 och Ushers högtalare Cp-738II. Han ska föresten få in lite nya Usher prylar imorgon (torsdag) Både högtalare och elektroniska godsaker (Sändningen är på närmare 600kg ) Det får nog bli en tripp dit imorgon och kolla läget.
|
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
Edited by - Atlas on 2003/03/12 18:35:37 |
 |
|
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 20:08:41
|
Personligen kommer Anders och jag bra överens. Har bara bra erfarenheter.
Vet att så inte är fallet på alla håll och kanter.
Man glömmer inte första gången man satt sin fot på Hifistället. Blev lite chockerad! Så mycket high-end prylar på samma ställe 
/Mattias |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 09:13:19
|
Själv tycker jag att Anders växer när man träffar honom lite mer. Hans humor är ju minst sagt torr 
Sedan vet jag andra som har fått lite halvkass bemötande, dock har det ändrat sig när de har halat fram plånboken 
Göteborgs hifibutiker är fyllda med original och det tycker jag är riktigt roligt och befriande.
/Jonas |
 |
|
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 14:20:03
|
Köpte ett gäng signalkablar av honom för ett tag sedan; mycket trevligt bemötande och bra pris!
Ska ändå in i morgon och kika på Sonus Faber, då får man väl kika även på McIntosh!
/P
|
Edited by - Per Berger on 2003/03/13 14:21:21 |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 16:20:50
|
Han säljer mycket godis och varför bry sig om att komma överens med honom??
Är grejerna tillräckligt bra så köp ändå
Ähh, Visst sjutton är det kul med original. Det som är skönt med Anders är att han inte är ett dugg insmickrande, det som kan vara lite trist är att han kan bli riktigt sur om du inte håller med om att typ Canton/Thule kombon låter gudomligt utan att det kräver en dos valium innan
Han och jag lär aldrig svepa en pilsner ihop men köpa grejer av honom lär jag göra nån gång i framtiden ändå
|
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 16:42:13
|
Anders är kul! Första gången man träffar honom kan man bli lite "frustrerad" men man lär sig snabbt att han, som alla andra, har bra och dåliga dagar. Mer godis i en butik finns nog inte i Sverige... |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 19:12:01
|
Du förstår Pjotre att jag har träffat honom lite mer än en gång
Han kan säkert vara helt ok när han är på det humöret och visst säljer han mycket godis. Problemet är att när jag är ute på lyssning vill jag spela i huvudsak med min medhavda musik och inte med plipp plopp från Opus 3. Där har du mitt största problem med Anders...och låter det inte bra (enligt mig)då så är det min musik det är fel på inte hans prylar. Å andra sidan skulle det låta bra då lovar jag att handla hos honom igen
..sen var det ju det där med Thule och Canton |
 |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 19:14:26
|
| Jag har alltid fått spela min egen musik i fred när jag varit där. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 08:22:35
|
Jag har heller aldrig haft några problem vad gäller musik. - "Du har med dig egna skivor förmodar jag?" - "Ja." - "Bra, kör så det ryker."

/Jonas |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 12:41:02
|
Tja, visst har jag fått sitta ifred under lyssningen men det är när jag dristat mig till att kritisera ljudet som han skyllt på min medhavda musik. En gång gick han fram och stängde av innan jag lyssnat klart och det var en Oasis låt och Anders påpekade att sånt kan man inte kolla hifi med. Visst lät det för jävligt men det lät faktiskt betydligt bättre på tonläget och Anders i den affären blev inte livrädd när den skivan åkte på.
Tilläggas skall att jag har med mig lite jazz, lite pop, lite hårdrock, lite visa när jag hifilyssnar. Anders på Hifistället vill helst dema plipp plopp. I alla fall när jag varit där.
Med bra hifi skall även typ Oasis låta bättre än med sunkhifi. |
 |
|
|
CH
Member

1474 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 15:58:53
|
Jag hade oxo stängt av om du spelat Oasis på ett högklassigt system.. Så jag håller inte med dig i din slutkläm, dåligt inspelade plattor låter bäst på sunkhifi.. Annars är Oasis tidiga görbra musik |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 16:34:45
|
"Jag hade oxo stängt av om du spelat Oasis på ett högklassigt system"
Ahh, ok. OM jag någonsin får råd med min high-end anläggning går det inte att lira all sin gamla favoritmusik
Hörde jag ordet hifisnobberi??
All musik, all skall bli bättre med en bättre anläggning för "jämför man med något sämre kommer man aldrig framåt". Jag gillar Sladds devis
Då ser du och jag helt olika på ljudåtergivning CH. Vi borde bilda en testpanel ihop med några som tyckte helt annorlunda än vi
Måste återigen påpeka att jag hyser en slags hatkärlek till Anders. Uppskattar att han inte bara flöjtar med utan har egna åsikter och vädrar dom trots ev tappade kunder. Jag tänker inte ge upp nu när man har Mcintosh och Sonus Faber i samma butik
Kommer säkert att handla på Hifistället igen. |
Edited by - Dan Brickman on 2003/03/14 16:35:56 |
 |
|
|
CH
Member

1474 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 17:04:55
|
Hifisnobberi..? Man får tacka..
Trodde det var allmänt känt...vissa inspelningar eller produktioner, är mixade för att låta bäst för t.ex. komprimerad FM radio, bergsprängare eller, tja, som du kallade det, sunkhifi. Detta gäller väl tyvärr det mesta av dagens slit o slängmusik... Å andra sidan har vi skivbolagen som lägger manken till för att få det att låta bra...finns ju många..Chesky, KKV, Telarc o en massa andra som tur är... De låter inget vidare på sunkhifi.
Oasis låter kasst på en högupplöst anläggning, det är MIN bestämda uppfattning.. Men men, det är väl jag som fått det hela om bakfoten..Oasis låter säkert mumma hos dig
Va d McIntosh tråden handlade om..
|
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 20:10:43
|
Måste säga att jag håller med CH i denna debatten... När jag var hos Anders och lyssnade på JM Lab Mezzo Utopia för ett drygt år sedan så hade jag inte några skivor med men han stoppade i Eric Clapton så det funkade utmärkt för mig.... Sen att jag vart lite besviken berodde nog mest på den halvrisiga elektroniken han körde med Vincent integrerad förstärkare och en Vincent CD med HDCD.... Måttligt impad... |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 20:13:58
|
Pjotre Det var inte snällt sagt. Jag som tänker köpa Vincent Sv-238 å CD S-3  |
|
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 21:09:54
|
| jag hörde dom vincentarna på cremona där idag och det var INTE roligt vi spelade även på cairn i samma prisklass och dom var mycket bättre än Vincent |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 21:12:04
|
| Jo, men tillsammans med Mezzo Utopia hör dom inte hemma... Jag gissar att du inte sitter på ett par sådana högtalare om du skall köpa Vincent..... |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 21:28:02
|
Ekman Nu överdriver du väl när du säger att Vincent INTE var roliga! Sen att Cairnuppsättningen passade bättre till Cremonahögtalarna kan jag hålla med dig om. Men Verkligen inte att Vincent inte var roliga att lyssna på.Isådanafall var du nog den enda som tyckte det för vad jag hörde så tyckte dom flesta att Vincent var väldigt kapabla till det priset. Sen så kostar Vincentuppsättningen ca 23000 medans Cairn kostar ca 31000
|
|
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 21:34:35
|
atlas nej jag tyckte inte alls vincent var speciellt roliga dom var grumliga i ljudet och ansträngda visserligen har du rätt cairn är lite dyrare men definitivt värt mellanskillnaden |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/14 : 21:48:05
|
Det var ju tråkigt att du inte tyckte om det, men det är ju så att smaken är olika och det är ju bra det. För annars hade detta forum inte existerat |
|
 |
|
Topic  |
|