Det gäller att hålla isär begreppen här... Vincents integrerade för 20 papp?? och CD för 10 papp?? (är lite osäker på exakta priser) är INGEN dålig elektronik för pengarna, även om jag inte valt dem. MEN ett par Mezzo Utopia är värda betydligt bättre elektronik än så för att kunna sjunga ordentligt! Kablaget btw var Kimber Select....
Jag hade inte tänkt att köpa dem modellen som dom spelade på idag utan den större modellen Sv-238 2*200W 8omh ca 28000 Men jag tycker ändå att Sv-233an är värd dom 13000 som den kostar
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
Jag har faktiskt jämfört Sv-238an mot just cairns 4808NF och jag tyckte att Cairnstärkaren var lite för klen för dom högtalare jag tänkte köpa Usher Compass Cp738II 87db 8ohm (44kg stycket) Men jag kanske skulle ta och kolla in Ushers nya högtalare som Anders har fått in.Compass M700II Så kanske det kan bli ett Cairn köp ändå
Ja det stämmer men Cairnstärkaren klarade inte riktigt av dom högtalarna som jag var inne på att köpa i början.Det var därför jag kollade på Vincentstärkaren.Den har ju lite mera kräm än Cairn. Men nu när det har kommit in Usherhögtalare som är lite mindre än dom jag kollade på så kanske Cairn passar bra till dom. Så det blir provlyssning snart Cairns design kan man ju inte klaga på iallafall Men det ta nog lite tid att vänja sig vid knapparna! Konstigt folk dom där fransmännen
Han har även den som heter 4808NF(North Face)2*100W det är en klass A/B förstärkare medans 4808 är klass A 2*30W. men det är nog 4808NF som är intressant i mitt fall
ah ok jag såg bara en stärkare där idag och ja vilken som är intressant beror väl på vilka högtalare du köper? 4808n lär ju låta bättre med mer lättdrivna grejer
Atlas: Angående Anders så visst så är han ett orginal men han är väldigt sjysst och ärlig. Vill också påpeka att jag alltid har fått spela min musik och aldrig blivit avbruten eller fått ett dåligt bemötande, snarare tvärtom. Är det High-End man är ute efter är det dit man skall gå. Om man bor i Gbg-regionen vill säga.