Author |
Topic  |
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 07:15:38
|
quote: Den blev årets förstärkare -99 i Hi Fi & Musik, har en radda utmärkelser i Asien där den jämförs med spelare i mångdubbla prisklasser (hi Fi Consult sitter på utmärkelserna men har inte fått dem översatta än )
Sladd,
Vad tror du; skulle jag skicka Hi-Fi Consult grupptestresultat av följande förstärkare, gjord av era grannar, finsk 'HIFI' tidskrift i början av 2001:
Audio Analogue Puccini SE Remote Classé CAP-101 Luxman L-501s Marantz PM-17 MkII S.A.T. Amplifix TAG McLaren 60 iRV
I denna test befann Amplifix sig endast ovanför genomsnittet, och inte alls ansås som någon super-duber maskin, hellre en rätt hyfsad sådan. Tyvärr. Och i Asien säljs säkert mycket "skräp" med överpris...  |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 07:23:39
|
De kan väl skicka den till Hi Fi & Musik och så kan de båda redaktionerna utväxla "nä, det är NI som är döva, nä det är NI, så det så...."   |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 08:21:25
|
Rätt skönt att bli av med den tycker jag. Mer hypad produkt får man leta efter. Dessutom i bräschen för den ljusklingande skolan som jag tycker så illa om. |
Nicke the Rocker |
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 08:27:38
|
Jag gillade aldrig amplifix/cdfix särskilt mycket heller. Tycker dom är enormt hypade, speciellt på detta forumet och i hifi och musik... |
Give me my medal because I bleed for it. |
 |
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 08:33:21
|
Kan meddela en tråkig nyhet till alla er som äger en amplifix. De säljs just nu ut för 12.000 kronor. Var detta vad de egentligen var värda ? 
Nej, men skämt åsido. Det var och är en trevlig förstärkare. Sen är väl smaken olika.
Ni som har en över kan väl kontakta mig innan ni går med den till tippen... |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/03/12 12:47:42 |
 |
|
KingX
Member

586 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 09:05:06
|
ojojoj... det låter juh hur lovande som helst.. men ack ack.. inte mycket till fritid där inte. hoppas han får ihop allt.. vilket han säkert får.. I belive in him =) |
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
 |
|
Topic  |
|