Author |
Topic  |
|
PatrickJ
Member

62 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 16:17:08
|
Hej!
Har ett problem med ett 5-kanaligt HCA1205 slutsteg från Parasound. Jag sålde detta nyligen tillsammans med ett Parasoundförsteg, och givetvis har något gått snett på vägen. Killen som nu har detta i ägo säger att ljudet "spricker upp" ibland (händer tydligen inte ofta men tillräckligt för att förstöra). Han har testat olika signalkablar och bytt försteget men samma problem består. Han har vidare lämnar in det på service men de hittade inget fel (vet inte om de inte lyckades få fram detta missljud som han upplever eller om de helt enkelt inte lyckades hitta felet, ska ta reda på hur det var). Jag vänder mig nu till er, är det någon som har några förslag på felsökning? Jag upplevde aldrig något liknande då jag hade det i ägo och typiskt nog gick garantin ut några månader sen :(. Har bett honom att testa slutsteget hos en polare så man kan utesluta "ful-el" med en massa elaka apparater inkopplade hos sig. Har även bett om att få en mer detaljerad beskrivning av problemet, återkommer då jag får det.
Undrar även hur ni tycker man ska hantera ett eventuellt dödsläge då inget fel hittas på slutsteget men problemet består? Jag tänker inte lämna min köpare i sticket så att säga men har inte heller möjlighet att ta tillbaka sakerna. Hur gör man då, ska man betala tillbaka en del av pengarna och i så fall hur mycket? Vad tycker ni, vad är "normen" om en sådan finns?
|
------------- MVH Patrick |
Edited by - PatrickJ on 2003/03/12 16:18:12 |
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 16:50:00
|
Känner inte till felet.
Men om du inte hade det problem han beskriver och ett serviceställe som är familjär med aparaten inte hittat något så undrar man. Hur väl känner du köparen, försöker han "pruta" i efterhand? Det är juste att du inte vill lämna din köpare i sticket. Men som sagt, låter det inte illa någon annanstans eller att det kan påvisas att prylarna var kassa då du sålde dem, gäller väl, "betalt för befintligt skick". Det sista du skall göra verkar vara att betala tillbaka en del som kompensation då du inte kan ta tillbaka hela köpet. Skulle han lämna in den och fel konstateras kan man kanske fixa reperationskostnad om den inte skenar iväg.
Detta är vad jag skulle göra. Har sålt en och annan pryl och har kunnat rätta ut tvister så länge man varit tillmötesfående och inte givit kalla handen direkt.
Hoppas att allt löser sig  |
Låter det?? BRA! |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|