Någon som vet hur man kopplar in Behringer mic (ECM8000) till ett M-Audio Delta 410 ljudkort? Behöver man någon micförsteg eller så? Ljudkortet har obalanserade ingångar, men micen är balanserad. Tänkte använda micen med någon programvara för att mäta upp rummet.
Zvensson: Jag har pratat med musikbörsen, och de rekommenderade ett mixerbord: BEHRINGER EURORACK MX802A för 995;-. Annars gick det lika bra med med med micpreamp, men de låg i samma prisklass. Hittade däremot ett annat mixerbord på Behringers sida som kostar 686:-. (Eurorack UB502), det borde fungera också.
Just det kortet har ingen mic-ingång. Du behöver en särskild mikrofon-förstärkare. En mixer med balanserad ingång för micken verkar som en rimlig och enkel lösning, det gör dessutom ditt ljudkort väsentligt mer användbart. Lycka till. Själv köpte jag "loudspeaker-lab 2" då det inkluderar en bra mikrofonförstärkare. Med oballanserad mick in dock.
Jag har mic ingång på ljudkortet och använder en leem PHW-22 (12,48v fantommatare) men det går inte att få in något ljud i datorn? vad kan vara fel? har provat med annan mic som inte behöver fantommatning och det funkar.
Har mätt upp ljudkortets mic ingång i det omr. som det ska mätas i och då avviker det ca 0,5db och den kurvan kan man använda till kompensera den oraka frekvensgången med.