Author |
Topic  |
|
onkyo
Starting Member
23 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 20:56:52
|
Hej,
Jag har siktet inställt på Marantz CD 6000KI (och eventuellt deras integrerade 6010KI) och ser på Pricerunner.co.uk att den går att få för under 350£=4700Sek. Bästa jag sett i Sverige är 9000Sek!!!
Jag har varit i kontakt med ett par handlare i England för att se möjligheterna att lägga en beställning, men de svar jag fått hittills är som det jag fick nedan;
Thank you for contacting Richer Sounds Unfortunetly we are only able to delivery to the credit card holders address registered within the mainland UK My apologises for any inconvenience caused Yours Sincerely Chris Richer Sounds Customer Service
Richer Sounds PLC
Någon som har hittat en bra ingång/handlare i England som insett att det finns en marknad utanför ön?
/C |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 21:16:55
|
Nej, tyvärr det är inte många Engelska handlare som säljer något utanför Storbritannien vad jag vet. I alla fall har jag fått i princip samma svar som du på de 5-6 ställen jag frågat... Tyska företag däremot svarar ofta samma dag och det är inga problem med att beställa från Sverige. |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 21:40:48
|
Tok heller! Det finns ett flertal handlare i UK som gärna levererar till Sverige. Just Marantz tror jag dock är en av de där som uttryckligen säger åt sina återförsäljare att de inte får sälja något utomlands. Hittar du en beggad version av det du söker går det fint dock.
CD6000KI, är det någon helt annan sak än CD6000? Såg en beggad CD6000 för £175 hos en handlare i UK för bara ett par timmar sen...
|
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
onkyo
Starting Member
23 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 22:00:02
|
Ayn;
CD6000 är basmodellen som följs av 6000OSE för att sedan krönas med 6000KI(Ken Ishiwata) Så svar ja... Det är skillnad.
Vilka är flertalet handlare som gärna levererar till Sverige?
Och visst går det att hitta lägre priser än som finns på pricerunner om man väljer Graded(returer, reparerade) eller Demoex. Jag har sett KI modellen för så lågt som 200£ i senaste What-hifi... Men då tror jag att man skall handla på plats.
/C
|
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 22:05:16
|
Ja, CD-spelare är väl det som är mest känsligt för ålder, så att säga.
Jag har själv köpt ett par högtalare från Audio-T i England [http://www.audio-t.co.uk], de säljer även Marantz, men som sagt så får de inte leverera utomlands pga "order" från Marantz att låta bli.
Jag skulle tro att det inte endast gäller för England heller, utan om du ska köpa en ny Marantz-enhet någonstans utomlands får du åka dit och hämta den själv. Köper du beggat är det som du säger kanske klokt att kolla skicket på enheten på plats...så hur du än gör blir det nog till att åka iväg och köpa om du ska ha något utomlands. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 22:43:38
|
Maila mig så kan vi nog lösa det nära till både R.Sounds och Audio-T.
Magnus
mubr21172@blueyonder.co.uk |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/03/12 : 22:51:59
|
Hugg tag i mace så löser det sig. Annars är det som så att vissa handlare inte levererar vissa märken utomlands. Har själv bott tre år i UK så det är mest att konstatera. Fick en massa krystade svar när jag ringde och frågade för ett tag sedan men man kan konstatera att det finns en viss kollegial solidaritet mellan vissa märkeshandlare när det gäller köp över nationsgränserna. Förståeligt föralldel, men ändå inte.
Å nadra sidan går det mesta att lösa med ett VISA om man hamnar på rätt sida av rätt handlare, say no more
Vill man så går det. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
bjorre
Member

100 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 07:48:55
|
http://www.jeffries.co.uk/ verkade inte ha några som helst problem med att skicka till sverige när jag hadde kontakt med dem i höstas.. Däremot så vart det aldrig någon affär pga av att jag hittade det jag sökte till nästan samma pris hemma.
/Mvh Björn |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 07:56:45
|
Man tager båten över förstås, sover sött på nordsjöns vågor, äter en god frukost medan den Engelska kusten närmar sig och kör till den handlare man vill besöka. Efter lite provlyssning och träning i det engelska språket kan man inhandla sin maskin på plats och åka hem samma kväll.
Väl hemma har man en ny maskin som man handlat för ungefär samma pengar som om man gått till den lokale handlaren.
Sen håller man tummarna för att skrotet inte går sönder.... |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 08:22:10
|
med tanke på hur billigt det är att flyga till englad så hade det ju lätt lönat sig att åka över, lyssna i lugn och ro, handla och åka tillbaka till sverige igen. Man hade ju ändå tjänat flera tusen! |
Give me my medal because I bleed for it. |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 11:58:25
|
Om man bortser från lojaliteten mot lokala handlare (vilket man kanske inte borde göra iofs ) är det ju klart bättre att lägga ner lika mycket pengar OCH få en Englandsresa på köpet! England är förbaskat trevligt.
Eller så gör man som det föreslogs i en tråd för något tag sen, man gör en gemensam www.hififorum.nu-roadtrip...  |
 |
|
|
Topic  |
|