Author |
Topic  |
|
imaster
Member

152 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 10:39:50
|
Var ännu en gång på jakt efter Thules CD150B och konstaterade att ingen i min närhet har sådana på lager, för dyrt tyckte en och riggade ett system med JM Lab Electra 926 kopplat till ett Vincent 993 med Audionet MAP försteg och Audionet ART V2 CD-spelare, allt kopplat med Acoustic Zen-kablar... (Och så klagar han på att Thule är för dyrt för att ha på lager...) Jag måste säga att det var nog det klaraste och mest detaljerade ljud jag någonsin hört, trots att jag inte är ett jättefan av JM Lab så måste jag säga att jag njöt i allra högsta grad av att sitta där. Vincent överraskade stort med ett riktigt bra ljud men Audionet-prylarna kan man ju titta i stjärnorna efter... :) Synd att han inte ville koppla in Audiovector S6 Avantgarde istället, det hade jag tyckt om... (de stod bakom och lockade...)  |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 10:48:37
|
Å vad är frågan eller diskussionsämnet? |
 |
|
imaster
Member

152 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 10:58:39
|
Jag ville mest belysa på dubbelmoralen inom hifihandeln, den ena varan är för dyr att ha på lager medan man kan sitta å trycka på liknande produkter som är 3 ggr dyrare. Sen försvann jag väl lite in på min halvt extatiska upplevelse... :) |
 |
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 11:03:54
|
Dyr i förhållande till prestanda kanske |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
imaster
Member

152 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 11:45:56
|
Han gav mig en lång utläggning om att Thule var alldeles för dyra för att köpa in och ha på hyllan medan han med gott samvete kunde ha Audionet på hyllan utan nån garanti att det skulle sälja. De flesta jag har snackat med har sagt att Thule är mycket ljud för pengarna, mycket prisvärda osv. |
 |
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/03/13 : 11:48:51
|
Att driva butik med vinst är varken enkelt eller billigt... Sannolikt är efterfrågan på din Thule mindre än på Audioneten, och då blir den dyr att hålla på lager. Att andra produkter kostar mer blir inte dyrare däremot, eftersom de säljs snabbare och därmed ger den nödvändiga vinsten. Gabe  |
 |
|
|
Topic  |
|