HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dyra saker...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/03/13 :  10:39:50  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Var ännu en gång på jakt efter Thules CD150B och konstaterade att ingen i min närhet har sådana på lager, för dyrt tyckte en och riggade ett system med JM Lab Electra 926 kopplat till ett Vincent 993 med Audionet MAP försteg och Audionet ART V2 CD-spelare, allt kopplat med Acoustic Zen-kablar... (Och så klagar han på att Thule är för dyrt för att ha på lager...)
Jag måste säga att det var nog det klaraste och mest detaljerade ljud jag någonsin hört, trots att jag inte är ett jättefan av JM Lab så måste jag säga att jag njöt i allra högsta grad av att sitta där. Vincent överraskade stort med ett riktigt bra ljud men Audionet-prylarna kan man ju titta i stjärnorna efter... :) Synd att han inte ville koppla in Audiovector S6 Avantgarde istället, det hade jag tyckt om... (de stod bakom och lockade...)

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/03/13 :  10:48:37  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Å vad är frågan eller diskussionsämnet?
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/03/13 :  10:58:39  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Jag ville mest belysa på dubbelmoralen inom hifihandeln, den ena varan är för dyr att ha på lager medan man kan sitta å trycka på liknande produkter som är 3 ggr dyrare. Sen försvann jag väl lite in på min halvt extatiska upplevelse... :)

Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:03:54  Show Profile Send Peder B a Private Message
Dyr i förhållande till prestanda kanske

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:45:56  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Han gav mig en lång utläggning om att Thule var alldeles för dyra för att köpa in och ha på hyllan medan han med gott samvete kunde ha Audionet på hyllan utan nån garanti att det skulle sälja. De flesta jag har snackat med har sagt att Thule är mycket ljud för pengarna, mycket prisvärda osv.

Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/03/13 :  11:48:51  Show Profile Send Gabe a Private Message
Att driva butik med vinst är varken enkelt eller billigt... Sannolikt är efterfrågan på din Thule mindre än på Audioneten, och då blir den dyr att hålla på lager. Att andra produkter kostar mer blir inte dyrare däremot, eftersom de säljs snabbare och därmed ger den nödvändiga vinsten.
Gabe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000