HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 CREMONA Demo i Göteborg 14/3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/12 :  22:41:55  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Fredagen den 14/3 kommer Björn från Audionord till Hifi Stället för att demonstrera SF Cremona, mfl. De håller på under "vanlig" butikstid och kanske lite längre på kvällen om folk är kvar. Själv skall jag givetvis gå dit.

Ses vi?

StefanB

läs mer på: http://hello.to/hifi

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/13 :  02:59:13  Show Profile Send ekman a Private Message
självklart gör vi det? =) om du är där tidigt på fredag iaf
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/13 :  06:12:32  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Hoppas bara att Anders har vaknat på rätt sida och sovit gott kvällen innan

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/13 :  08:09:20  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ge honom en hififorumkeps så löser det sig

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/03/13 :  09:08:11  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

"Forum för fårskallar" som han brukar uttrycka det

/Jonas - som säkert kommer gå dit väldigt sent på eftermiddagen
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/13 :  09:17:57  Show Profile Send K-man a Private Message
Jag kommer göra allt som står i min makt för att komma dit senare på eftermiddagen!!

\\K-man
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/03/13 :  18:44:31  Show Profile Send Atlas a Private Message
Jag var inne idag och tjuvlyssnade när Björn från Audionord ställlde in högtalarna och jag kan bara säga att det ser lovande ut inför morgondagen.Han jämförde oxå Cairn mot Vincent och han tyckte att Vincentprylarna lyfte fram ljudet bättre än Cairn.
Roligt att höra att han tyckte om Vincents grejer då det är just dom jag funderar på att köpa

Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/03/14 :  08:47:05  Show Profile Send ayayay a Private Message
Dit borde man åka efter jobbet idag...

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:17:16  Show Profile Send K-man a Private Message
ayayay, klart du skall dit! Jag sitter bara och väntar på att arbetsdagen skall ta slut, sedan rullar bilen till Götet!

\\K-man
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:28:55  Show Profile Send ayayay a Private Message
Då möts vi där
Ca 17 är jag där.

Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:31:03  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Jag ska smita in runt lunch idag (jobbar 10 meter ifrån)...

/P
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:37:18  Show Profile Send K-man a Private Message
ayayay, blir kanon det! Det handlar om ungefär samma tid för mig....ngt tidigare möjligen, men jag lär vara där en stund....så då syns vi!

\\K-man
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:48:47  Show Profile Send ayayay a Private Message
K-man:

P-fekt

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/14 :  09:54:38  Show Profile Send K-man a Private Message
ayayay,

jajaja!!!!

\\K-man
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/03/15 :  11:06:14  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Det var mig ett(två) par vackra högtalare jag var och lyssnade på igår... Auditorn var inte att leka med! Otroligt snygg och välljudande. Blev överraskad att den var så liten!
Tur hade man också att komma vid ett-två - nästan tomt i butiken! Sitta och dregla över högtalarna och växla några ord med demonstratören (som var extremt trevlig!). Nä, kanske blir Auditorn nästa steg efter mina Monk? Fast det dröjer nog ett tag...

Bra demonstration!!

Ino Audio for life
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/03/15 :  16:28:04  Show Profile Send binmarv a Private Message
Spännande att höra intrycken från gårdagens spelning. Det var synd att demon var på Hifistället då jag har dåliga erfarenheter därifrån.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2003/03/15 16:29:16
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/03/15 :  17:12:04  Show Profile Send Atlas a Private Message
binmarv
Det var ju inget roligt att höra!
Hur kommer det sig att du har sådana dåliga erfarenheter därifrån?
Jag tycker Anders verkar vara en reko säljare med lite speciell humor.

Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/03/15 :  19:22:20  Show Profile Send binmarv a Private Message
Atlas!

Jo, jag har varit där två gånger och inte riktigt blivit tagen på allvar. Det har kännts som om innehavaren har "tittat ner" på mig. Om det är Anders som innehavaren nu heter har jag fått intrycket av att han endast säljer sina produkter till dem som verkar ha lite mer pengar och som bestämmer sig direkt utan att "krångla" med att koppla upp olika kombinationer.

Som student och under trettio tillhör väl tyvärr inte jag kategorin som kan lägga de stora summorna. Men jag tycker ändå att man borde tänka professionellt och vara serviceminded mot de som älskar sin hobbey. En dag kommer jag ju (förhoppningsvis) att tjäna de där pengarna och kunna köpa den där utrustningen ny som så gärna eftertraktats. Tills vidare får man byta upp sig sakta men säkert.

Hifi är till för alla och inte bara för de med stora inkomster. Det känns som om Hifistället vänder sig till kunder med större plånböcker och att de lever på sina välkända märken. Jag talar dock bara för mig själv. Du verkar ha fått ett bra intryck och då ska man helt klart fortsätta gå dit. Själv hittade jag min oas på Ågrens hifi. Komptetent och kunnig personal med ärlighet och ett välljudande sortiment. Det är helheten som är avgörande för mig.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/03/15 :  19:44:54  Show Profile Send Atlas a Private Message
Jag har varit där ett antal gånger och lyssnat på lite allt möjligt och det har aldrig varit några som helst problem med att prova olika högtalare och förstärkare.
Jag tycker du ska ge honom en chans till. Han kanske hade en dålig dag när du var där (Ingen ursäkt egentligen) men Anders är lite speciell
Men det är klart...Om du nu fick ett bra mottagande hos Ågrens så ska du självklart handla där det känns rätt.
Hoppas att det löser sig
*Edit*
Självklart håller jag med dig om att det är inte bara folk med stor plånbok som bara ska få ett bra mottagande.
Alla skall ju behandlas med samma respekt oavsett hur mycket pengar man har i plånboken.

Edited by - Atlas on 2003/03/15 23:33:21
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/03/16 :  23:02:25  Show Profile Send chg a Private Message
Jag som trodde att tråden skulle handla om SF Cremona, tänk så fel man kan ha...
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/03/17 :  08:39:42  Show Profile Send Rebo a Private Message
Ekman: Jag skämtade inte. Jag har lyssnat på båda modellerna en hel del och folk som har suttit med har delat min uppfattning.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/03/17 :  08:39:54  Show Profile Send ayayay a Private Message
Här följer ett blygsamt försök att styra tråden til dess huvudämne

Väldigt trivsam tillställning, trevligt (forum)folk som man inte hade träffat tidigare.

Ang högtalarna så kan man väl bara säga en sak: Musikaliska!
De framförde musik på ett riktigt trevligt sätt.

Nu hade jag det höga nöjet att höra Cremona i Stockholm med lite dyrare elektronik. Så jag tyckte att "golvarn" lät bättre i Stockholm, inte så konstigt när det spelas på elektronik o kablar för cirkalisa 500.000skr

Sonus Faber borde man lyssna mer på.

Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/03/17 :  09:13:22  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
DasKapital, undrar om vi var där samtidigt? Jag var också där mellan ett och två...

Jag gillade båda modellerna skarpt... Bra kontroll på ljudet. Extra roligt att de har lyckats kombinera sånt möbelarbete med bra ljud! Är väl värda att utforska vidare... Inte för att jag har råd (just nu i alla fall)...

/P
Go to Top of Page

Karl Banan
Member

165 Posts

Posted - 2003/03/17 :  10:04:42  Show Profile Send Karl Banan a Private Message
Var inne en stund runt 5 och fick lyssna på den lille och store driven med Cairn. Mina första intryck av dessa var att den lille Audiotorn lät mycket trevligt med djup och "känsla". Basen var för all del kanske inte det bästa man hört men med tanke på storleken så var det faktiskt imponerande. Den store Cremonan föll mig dock inte alls på läppen. Jag tyckte att basen var svullen och skymde övriga register så att intrycket blev ett murket blurr. Hmmm... Kanske inte världens bästa beskrivning men det var så jag uppfattade det.

Nåja, Det var en snabb lyssning och med mina preferenser så man skall ta mitt tyckande med en nypa salt.

K.B.

...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/17 :  10:59:31  Show Profile Send ekman a Private Message
Rebo jag tror dig alla gillar säkert inte AP och dom behöver en bra uppställning för att kunna prestera ordentligt

var har du hört virgon förresten??
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/03/17 :  11:30:03  Show Profile Send Rebo a Private Message
ekman: Jag har hört dom på Bossanova i Luleå (mycket trevlig butik) ett antal gånger med lite olika elektronik. Uppställningen var det inget fel på. Som bäst lät det ca 1.5 meter från bakvägen lite invinklade mot lyssningsplatsen. Rätt uppställda ger de ett mycket bra stereoperspektiv, vilket jag ansens vara en av dess främsta dygder. De hade också mycket fin bas drivna av krell fpb300. Inte så djup bas kanske, men i övrigt tight o fin.

Jag tycker mycket bra om virgo 3 då allt stämmer med elektronik och rummet. Men jag tycker också mycket bra om m3 avantgarde, förutsatt att de också har fått fina förutsättningar att jobba med.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000