| Author |
Topic  |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 11:32:28
|
har bossa audio physic? det visste jag inte kul dock att fler butiker tar in dom
för övrigt håller jag med dig om virgo den tajta snabba basen och grymma ljudbilden är ju dess kännetecken tyvärr tycker jag inte audiovector kommer i närheten på dom parametrarna |
 |
|
|
goldfish
Member

214 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 11:57:49
|
Finns Audiomagic´s HiFimöbler att beskåda hos HiFi-stället. Tänkte dra dit efter jobbet idag. |
--------------------------- goldfish - ei saa peittää --------------------------- |
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 12:28:56
|
Avantgarde ligger lite efter virgo i basen, men inte med mycket. Elektroniken blir väldigt avgörande. Krell med virgo mot plinius och avantgarde då vinner virgo, fast det är väldigt jämnt som sagt. Virgo med sim audio i5, då vinner avantgarde/plinius, men med liten marginal.
Stereobilden på djupet vinner virgo krell mot avantgarde/plinius, men inte virgo med sim-audio. Ingen jätte skillnad här heller, men större skillnad än i basen. På bredden var det rätt lika mellan krell/virgo och plinius/avantgarde.
Diskanten och övre mellanregister vinner dock avantgarde. Den känns lite öppnare och renare. Anslag på cymbaler o.s.v. klingar ut mer övertygande. Virgon är långt från dålig här, men den ligger lite efter avantgarde.
Man måste dock komma ihåg att förutom elektroniken så var det också olika rum. Avantgarde spelade ca 0.5m från bakväggen med invinkling. Det rummet avantgarde spelar i är dock lite bättre dämpat, spec. bakväggen och lite större. |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 12:31:21
|
| har lite svårt att förstå att du tycker avantgarde har bättre diskant men ok då |
 |
|
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 12:59:30
|
quote:
DasKapital, undrar om vi var där samtidigt? Jag var också där mellan ett och två...
Det är nog mycket möjligt att vi var där samtidigt! Jag var filuren med svart lammullströja/blå skjorta/jeans, i 20-25årsåldern med decimeterlångt hår. Satt ett tag och lyssnade i gröna soffan. Kanske var det dig jag stal soff-platsen ifrån...? 
//Rickard |
Ino Audio for life |
 |
|
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 13:44:07
|
Hehe, det var det nog! Där ser man...
/P
|
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 14:57:06
|
Men Ekman, ta det lite på allvar och lite på skoj. Det verkar bara som om du är kritisk mot allt utom ditt eget eller vissa specifika märken. Jag har läst samma sak från dig på många ställen här på forumet. Jag tycker att alla har rätt till sin åsikt, men måste du vara så förbaskat envis ? 
Du har min fulla respekt, tro inget annat. Jag är övertygad om att du sitter inne med stor kunskap. Låt bara oss andra komma in i spelet utan att övertyga oss om motsatsen.
En ursäkt till Stefan för att jag drog upp den här slingan i din diskusison. |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/03/17 15:05:26 |
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 14:57:30
|
har lite svårt att förstå att du tycker avantgarde har bättre diskant men ok då Audiovectors diskant SEC Avantgarde Air Motion Transformer är grym helt klart  |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 15:05:59
|
Lyssnade du på Cremona på Reference Audio? Jag har vart där faktiskt, det skulle ju vara roligt att lyssna i ett bättre rum, då de nog har bättre potential än vad som vi upplevde när vi va där.
 |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 21:54:07
|
Skönt att vissa trådar blir avkortade!  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Topic  |
|