Sprang av en händelse på en Amerikansk sida på nätet - dom säljer kablar och priserna verkar löjligt låga.
Dom verkar ha fått ganska bra omdömmen (tas med en nypa salt - jag vet). Hur som helst så behöver jag ett par signalkablar så jag beställde ett par för 575 Kr inkl frakt.
Nu undrar jag om någon vet något om dessa kablar eller om jag själv får testa och återkomma?
Jaha - då fick jag idag hem ett par Cobalt Cable Ultimate Audio Interconnect 1 meter..
Vill poängtera att tullen var framme och ville ha lite slantar ca 230 Kr - så totalt hamnade priset på ca 850 Kr inkl frakt från USA!
Jag kör nu kabeln mellan min "tillfälliga" Sony Cd-spelare och mitt Densen Beat 200 försteg. Mellan Försteget och mina Vincent SP991 sitter det numera MITerminator T2 och mellan slutstegen och mina Contour 3.0 sitter det ett par Harm. Tech pro-11 plus.
Kabeln ser trevlig ut - svart strumpa i vinyl, slanka guldplätterade kontakter som är förtroendeingivande - kontakterna är klädda med någon typ av strumpa/krympplast i vitt på ena kabeln och rött på den andra.
Ljudet är mkt neutralt - mkt rent och snyggt, litet tillskott av värme - som gör att musiken låter trevligt. Toppen är detaljerad utan att bli vass, mellanregistret klart, bra pondus i basen. Kort sagt ett trevligt köp för en relativt billig penning..
Har ingen aning om hur ljudet kommer att utvecklas med några veckors inspelning.. Men jag tycker faktiskt att dom redan nu låter ganska snarlikt de Harm Tech Truth Link Silver jag haft ett tag.
Det jag möjligtvis skulle vilja önska - är ett lite öppnare ljud, känns ibland som den håller tillbaka detaljer och i viss mån dynamik detta i jämförelse med ovanstående kabel. Men jag har som sagt bara spelat några timmar..
En tveklös rekommendation till någon som söker en lite varmare kabel - för under tusenlappen!
Jag klarade mig från tullen, så det blev bara 490 kr för min Ultimate Audio Interconnect 0,5 meter. Har inte hunnit sätta mig och lyssna under en längre period, men kan hålla med att ljudet är mkt neutralt. Själva byggkvalitén verkar vara mycket hög. Får återkomma med lite mer lyssningsintryck om nån vecka.