HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harmony Design Pre9?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/24 :  11:18:16  Show Profile Send Johansson a Private Message
Det är aldrig fel att planera lite i förväg för en gångs skull, så i väntan på mina Pass () så sitter jag och klurar på en vettig förförstärkare som ska hålla i tyglarna.

Valet står mellan att bygga själv eller köpa färdigt. Just nu lutar det åt att fösöka hitta ett bra köpeförsteg till en vettig peng, och då funderar jag lite på Pre9:an. Kostar under fyra pistoler och är balanserad, tyvärr ingen fjärr...

Jag har hört att en del av Harmony:s produkter är ljusa och vassa, kan det stämma om Pre9:an?

Jag kanske ska tillägga att det inte är någon livstidsinvestering jag ska göra, jag vill bara ha ett bra och billigt försteg för att testa monoblocken när dom är färdiga. Målet är att skaffa en cd som kan driva blocken direkt någon gång när jag har råd...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/24 :  12:00:07  Show Profile Send Merkurius a Private Message
I ett test så var Harmony design produkter, enligt HF ljusa, lite åt det analytiska hållet men i positiv bemärkelse. Det testet var gjort för cirka 3 år sedan. Efter det testet har mycket vatten flytit under bron, om man säger så.

Jag har haft en DA9 på hemlån från Harmony och jag tyckte den lät så bra att jag ska hämta ut min nya imorrn. Jag vet inte hur det är med Pre9 men med DA9 så har man under bara 2 år bytt hela kretskortet och uppdaterat ingångsrecivern, själva DAC:en och nätdelen. Jag har ett par JMlab högtalare som är ganska ljusa i grund och botten. Med dessa så låter det inte för ljust, utan diskanten har den renhet och luft som behövs för att musiken ska låta underbart.

Om jag var du så skulle jag låna hem en Pre9 under två veckor. Det kostar ju inget och Mattias kan skicka den över hela Sverige.
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/24 :  12:03:01  Show Profile Send Johansson a Private Message
Det låter fint. Jag har tjuvläst lite i H&M där dom testade Pre9 tillsammans med slutstegen och dom skrev inget om att den skulle vara vass...

//Johansson

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/03/24 :  12:27:17  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
...och i senaste testen av High Fidelity så påpekades att HD's produkter blivit bättre på just den ljusa punkten - dom har fått ett önskat värmetillskott!!!

Ett altnerativ, om man vill bygga själv, är www.dact.com. Fina, och ½färdiga, moduler, som går att bygga ihop till en mycket kompetent förförsätrkare.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/24 :  13:28:11  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag vet. Jag kom och tänka på det testet efter att jag postat mitt inlägg

Det testet jag syftade på var ett med Pre9 (inklusive DAC) och en DA9. Testet gjordes för cirka 3 år sedan. Förresten så kan du gå in på Harmonys hemsida, där finns det testet jag syftade på, samt det testet du nämnde.

PS. I samtal med Mattias så har han sagt att han varit medveten om detta (problem?) och åtgärdat det DS.
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/24 :  15:50:21  Show Profile Send Johansson a Private Message
Inte så tokigt val med andra ord...

//Johansson

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/24 :  16:05:23  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag kommer att bli nöjd när jag väl får hem den, och det finns ingen annledning till att inte låna hem eftersom det inte kostar någe.
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/24 :  17:36:09  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Låna hem en! Jag har haft en hemma och den låter inte för ljust. Det var förr det. En fördel med den är att den är
quote:

framtidssäker
quote:

. Mattias har ju som princip att man alltid ska kunna uppgradera till en rimlig peng. Dessutom är Mattias verkligen seriös. Du kan lita på honom..Det är mina erfarenheter av honom och hans produkter och det står jag för.

Basmuller
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/03/24 :  17:41:27  Show Profile Send Johansson a Private Message
Det verkar som att jag får ta och slå Mattias en pling när slutstegen är färdiga...

//Johansson

Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/03/24 :  20:21:38  Show Profile Send marran a Private Message
var har ni sett pre 9 för det priset? på hemsidan står det ju 8000kr !?

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/03/24 :  20:37:35  Show Profile Send marran a Private Message
ekpeng, vad krstar de där dactmodulerna o hur får man tag i dom i sverige? jag kollade på deras hemsida de verkar ju inte ens ha distributör i danmark...skumt
man borde ju kunna driva dom från bef. nätdel i sin kommande zen v4 väl?

Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2003/03/24 :  21:02:51  Show Profile Send ud a Private Message
DACT=NLE
DACT distribuerar utanför Skandinavien (under eget namn).
Se annons i HF nr 2 2003
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/03/24 :  21:47:35  Show Profile Send marran a Private Message
ok har dom några priser i sverige distributör osv!

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/24 :  22:39:24  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Kul sak?

http://www.emblaaudio.no/preone.htm

Synd att den inte fanns med flera ingångar...

Thomas

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000