HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HIFI i The plugg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jarfalk
Member

58 Posts

Posted - 2003/03/14 :  17:36:48  Show Profile  Visit Jarfalk's Homepage Send Jarfalk a Private Message
Behöver nya lurar till min MD; Sony MZ-N1
Är Koss the plugg en bra lur?
Vad ska man annars handla i prisklassen <500.

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/14 :  18:04:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
Sony EX70lp är ett förslag...eller sony mdr888lp för 750 kr men de är nog inte värda sina pengar..
allra prisvärdast är dock sennheiser MX500 för 250 kr! ett superfynd som är ungefär lika bra som mdr888lp för 750 kr...koss the plug är nog ingen höjdare...alldeles för högt pris i sverige...i usa kostar dom ca 15 dollar..
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/03/14 :  18:12:23  Show Profile Send Sudden a Private Message
Koss Sporta Pro
Samma element som i bästsäljaren Porta Pro
Men med ny design och en hundring billigare.
Har ett par själv, mkt bra lur.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/14 :  18:20:34  Show Profile Send marbrink a Private Message
tycker dock porta pro som jag själv har verkar vara mer välbyggda än sporta pro eller har jag fel?
är inte sporta pro lite plastiga? kanske är porta pro värda den extra hundringen över sporta pro?
Go to Top of Page

Jarfalk
Member

58 Posts

Posted - 2003/03/14 :  19:40:33  Show Profile  Visit Jarfalk's Homepage Send Jarfalk a Private Message
Glömde säga att jag vill ha snäckor....
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/03/14 :  20:47:00  Show Profile Send Sudden a Private Message
tycker inte att dem e plastiga... men men
hmm ok snäckor, helt annan femma
Hade The Plug innan, (innan dem blev stulna =( )
Funkade bra, lite mkt av det goda kanske (bas)
/Sudden
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/14 :  20:59:45  Show Profile Send marbrink a Private Message
om du vill ha snäckor köp sennheiser mx500! strunta i att dom bara kostar 250 kr! de är otroligt bra för de här pengarna! har ett par själv
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/14 :  21:11:11  Show Profile Send ekman a Private Message
sennheiser the plug är ruggigt bra för att vara snäckor enda problemet är att dom är lite krångliga att få in i örat ibland =)
Go to Top of Page

emp
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/14 :  21:25:09  Show Profile Send emp a Private Message
hade ett par mdr888lp (köpta för 600kr). verkligen inte värda pengarna. först och främst känsliga som spädbarn. sen låter dom helt värdelöst (i förhållande till kostnaden).
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/14 :  23:49:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
sennheiser the plug är ruggigt bra för att vara snäckor enda problemet är att dom är lite krångliga att få in i örat ibland =)

Det har du rätt i! Men i vissas öron sitter dom bra..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/14 :  23:50:26  Show Profile Send ekman a Private Message
man får testa först helt enkelt men dom tar ett tag att fatta hur man ska använda ordentligt =) kan man inte så ramlar dom ur hela tiden
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/15 :  00:11:10  Show Profile Send marbrink a Private Message
man bör inte använda de "öronkuddarna" som följer med..de är så tunna...på siba eller nån annanstans finns det lite tjockare varianter att köpa...om man vill kan man också testa att använda två öronkuddar...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/15 :  14:23:27  Show Profile Send divander a Private Message
Jag köpte mina Koss "the plug" för $14.95 på www.koss.com . Helt ok för dom pengarna. Det tog 5 dagar att få hem dom och det kostade någon tia i frakt. Jag tycker att de sitter väldigt bra och de ramlar inte ur när man rör på sig. Sen slipper man höra en massa ljud utifrån.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

killer_ante
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/03/16 :  19:25:42  Show Profile Send killer_ante a Private Message
var i STHLM kan man köpa sennheiser MX500 ? och för hur mycket?
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/16 :  19:39:36  Show Profile Send marbrink a Private Message
bor själv inte i stockholm men det borde finnas en hel del ställen..om du inte hitter nåt ställe som säljer dom så är det bara att gå till ett ställe som säljer sennheiser och beställa dom från dom...
Go to Top of Page

Mikael
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/03/19 :  05:18:41  Show Profile Send Mikael a Private Message
Pluggen låter väldigt olika beroende på hur man sätter den i örat. Jag tror åxå örats form påverkar ljudet och hur svårt man har att sätta in dom. Jag är nöjd med mina. Med rätt montage i mine öron låter dom bra. det jag gillar mest är att dom stänger ute störande ljud. Dom låter nästan lika när det är tyst och när man tex åker buss. Jag har ett par Koss Ksc-35 och dom låter helt olika beroende på var man är. Framförallt basen försvinner i buss osv, Pluggen basar överallt jag har varit hittils. Ett problem är att man kan få skumgummi i röret när man sätter i dom.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/19 :  10:57:14  Show Profile Send divander a Private Message
Jag håller med. Det är stor skillnad på hur man sätter in dom. Det blir riktigt dåligt om man trycker in dom för långt (tycker jag i alla fall).Jag har dom sittande lång ut. Först kändes det som om dom skulle ramla ut, men de sitter riktigta bra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000