| Author |
Topic  |
|
|
Fegis
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:10:41
|
| Skulle vilja vidga mina vyer, ähh besöka nya butiker. Både i Göteborgsområdet där jag inte kan säga att jag känner till någon hifibutik, men även linköping om det finns fler butiker än HiFi-klubben och Lefflers. |
|
|
weezer
Member

568 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:21:33
|
Gbg: Tonläget, Radiolagret, Hifistället, Ågrens HiFi, (Stridbeck)...
Sen finns lite mer "lower mid-end" som Telehå och Ljudkällarn om vill ha det. |
 |
|
|
Dr_drövel
Member

179 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 23:02:25
|
I Linköping finns (föutom Lefflers och Hifi-klubben) två butiker vilka båda nog är mer inriktade på hembio:
Braskens Radio & TV, som bl.a. säljer Monitor Audio, NHT och Morel högtalare. Pioneer, Sony, Panasonic samt Technics förstärkare och receivers.
Hemsida: http://www2.itrab.com/butiker/braskens/
Loudness-Hembio: som säljer receivers från Pioneer, Sony och Yamaha, samt högtalare från Audio Pro, Magnat, Anthony Gallo, Sony och Pioneer.
Hemsida: http://www.loudness-hembio.com/
Personligen tycker jag dock att ingen av dessa kan konkurrera med varken Lefflers eller Hifi-Klubben.
Mvh Dr Drövel |
"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..." |
 |
|
|
SFN
Starting Member
21 Posts |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 03:38:20
|
| Nej, Linköping har riktigt dåligt med Hifi-butiker, men en pärla är Lefflers, trevlig personal, och bra rum att lyssna i! |
Trött på folk utan vett |
 |
|
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:13:31
|
Med risk för att bli tjatig! Nedanstående har väl nämts i många andra trådar redan.
Är du i Gbg och är nyfiken på vad som finns. Ta dig då till Hvitfeldtsgatan, Hifistället. Där finns ett av de absolut största utbudet av high-end prylar i landet.
Varning bara! Dreggelfaktorn kan bli hög 
Ojdå, såg just att det redan nämts.. nåja.
/Mattias |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:18:13
|
Med risk för att detta tidigare nämts vill jag ändå slå ett slag för Ågrens hifi. Maken till trevligare personal och välsorterad affär med bra lyssningsrum finns inte.
Den ligger på en parallellgata till avenyn i höjd med Lorensbergsteatern fast på motsatta sidan.
Lycka till ! |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/03/19 10:18:56 |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:21:10
|
| PS. Dessutom ligger radiolagret inte mer än hundra meter därifrån och Hifi-klubben (om du nu inte tröttnat på dem) på klart gångavstånd. |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:35:51
|
Hifistället, Hifiklubben, Tonläget hifi, Ågrens hifi samt Radiolagret ligger alla inom bekvämt gångavstånd. Kläm gärna in en bit mat mellan typ Hifistället och Tonläget så du orkar hela dagen.
Jag lovar att det tar minst en dag att avnjuta dessa butiker
Sa jag att jag stormtrivs i Göteborgsområdet , ett par hojturer om året till Alingsås är som pricken över i:et
|
"My mistress eyes is nothing like the sun |
Edited by - Dan Brickman on 2003/03/19 10:36:32 |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:43:14
|
En dag Dan ??!!! Man ska väl inte stressa när det ska lyssnas på high-fidelity. En dag på varje ställe rekomenderar jag...
Nej, men skämt åsido. Helt klart ett bra förslag som Dan skrev. Köp en karta och markera var de olika affärerna ligger. Ta dock bara de som är av mest intresse för dig, kolla upp var de säljer vad innan. Trist att gå miste om nåt för att tiden inte räcker till.
Klipp en burgare för att spara in på slantar och tid. Annars rekomenderas skaldjuren på sjöbaren i Haga (ligger mellan Hifistället och Tele-hå).
Kör hårt och återkom gärna med recensioner !
PS. Varför finns det inga Hi-fikartor nu när man bor i en sån här förbaskat trevlig hi-fität stad ??!!!
|
Edited by - binmarv on 2003/03/19 10:50:04 |
 |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 10:56:15
|
| HiFi-Stället har redan nämnts men jag tycker att det är värt att nämnas igen. Anders (ägaren) är en speciell person men en mer ärlig HiFi-handlare får man leta efter. När jag kom och ville uppgradera min system med en annan cd-spelare (hade H/k hd 750, sprettig vasst ljud) så frågade han mig först varför och sedan sa han att det fanns två att välja på; Thule Spirit CD100 för 6500 och Vincent någonting för 8000 men han rekommenderade Thulen efterson han ansåg att den uppfyllde mitt ljudideal bättre, trots att den var billigare! |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743 |
 |
|
| |
Topic  |
|