HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Audioslave???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/03/15 :  11:18:22  Show Profile Send HEGE a Private Message
Hejsan
Jag har hört några låtar med denna grupp nämnd ovan, speciellt spåret like a stone tycker jag är kalas!
Någon som har skivan och kan rekomendera den? Någon kanske till och kan berätta om det är en bra inspelning rent ljudmässigt.

Tack på förhand!

Mvh
Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

emp
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/15 :  13:04:54  Show Profile Send emp a Private Message
Jag har skivan och det finns många bra låtar, väldigt jämn skiva måste jag säga. Sen är ju Chris Cornells röst helt jävla underbar.

Rekommenderas (ladda ner på mp3 och "utvärdera" :))
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/15 :  22:58:37  Show Profile Send srv a Private Message
Köpte den direkt vid släppet. Hade höga förväntningar. Dessa infriades dessutom. Ingen Ultrakvalitè ljudmässigt, men över medel i varje fall. Musiken är grymt bra. Kanske kräver en viss tids lyssning. Inga POP refränger direkt, men det är väl inte inressant ändå. Kan varmt rekommendera skivan.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/16 :  10:16:54  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Musiken är bra. Ljudkvalitén är förskräcklig. Allt distar.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/03/16 :  12:31:08  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Musiken är så bra att man kan leva med kvaliten, vilken inte är urusel.

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/03/16 :  16:45:02  Show Profile Send Rebo a Private Message
Kvaliten är ok. Inte bra men långt bättre än många andra rockinspelningar. I övrigt en kanon skiva.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/17 :  21:43:20  Show Profile Send Magnuz a Private Message
" Kvaliten är ok. Inte bra men långt bättre än många andra rockinspelningar."

Jag börjar fundera om det kan ha varit något fel på det exemplar jag hörde. Jag har den inte själv utan lyssnade hos en kompis. Jag vet inte om hela skivan är dålig, men vid ett flertal tillfällen lät det som om hela signalen var överstyrd.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/19 :  12:38:02  Show Profile Send srv a Private Message
Skivan låter kanske skumt, men kan bero på att gruppen förmodligen mixar/spelar som tidigare. Soundgarden, med Chris Cornell i spetsen låter inte långt ifrån varandra ljudmässigt. Kan hända det hela är överstyrt, men jag tror mer att det är deras, (läs C. Cornells) stil/egna sound, what ever..... Många låtar med Soundgarden & Audioslave kan uppfattas som att även sångaren har på en Distorsioneffekt utöver de tungt Distade gurorna. Om ni gillar Audioslave, köp även Soundgardens "A-Sides", alla de bästa låtarna med.
Rock On, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Tony S
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:11:35  Show Profile Send Tony S a Private Message
Hej!
Skivan är riktigt bra vad gäller musik. Ljudkvalitén betydligt sämre. Min cd Audio Analogue Maestro är vanligtvis ganska "förlåtande", men skivan låter riktigt illa t.o.m. med denna.

Tofflan
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/03/22 :  12:25:16  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Håller med på att den låten är helt underbar! (like a stone )

i'm finlirer, yes i'am yes i'am....
Go to Top of Page

Basnarkoman
Member

75 Posts

Posted - 2003/03/23 :  02:21:19  Show Profile Send Basnarkoman a Private Message
Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité? Förstår inte hur man kan tycka att den låter dåligt, det första jag anmärkte när jag hörde en av låtarna var hur fräscht det lät, jämfört med flera andra skivor... Hursomhelst, upplys mig.

www.svsubwoofers.com

Edited by - Basnarkoman on 2003/03/23 02:22:18
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/23 :  03:00:10  Show Profile Send brumel a Private Message
En förening mellan Chris Cornell och Rage against the machine, vilken matchning säger några.
Funkar inte säger jag.
Rage har alltid varit ett politiskt band, musiken en blandning mellan hip-hop och hardcore-metal med inslag av bluesriff.
Soundgarden spelade en helt annan musik. Mera grungemangel med lite lugna partier som omväxling. Men inga politiska texter. Nope. Och helt andra harmonier.
Audioslave funkar inte när Ragekillarna skall samsas med Cornell.
Det spretar helt enkelt och det finns inga melodier som fastnar. Det är synd eftersom jag gillar dom var för sig men inte kombinationen.

Don´t fear the reaper
Go to Top of Page

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/23 :  11:28:21  Show Profile Send unclezoid a Private Message
Basnarkoman: du efterlyste rockplatta med bra ljud, här kommer det: soundgarden - badmotorfinger, jävligt bra platta dessutom. lyssna på den!!
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/23 :  11:53:48  Show Profile Send srv a Private Message
Basnarkoman: Gruppen Creed, plattan "Human Clay", suveränt ljud i denna genre.
Brumel: Tycker själv att kombinationen är mycket bra. Men frågan är; Är det verkilgen en kombination? Rage against the machine soundet har ju nästan försvunnit och det gör mig ingenting. Kanske har gruppen lämnat banderollerna och äntligen börjat LIRA istället.

Texas Flood........

Edited by - srv on 2003/03/23 11:56:24
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/23 :  17:11:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Basnarkoman: Avantasia - The Metal Opera I. Bra ljudkvalitet. Tool - Lateralus har också bra ljud enligt mig.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/23 :  17:14:35  Show Profile Send Aton a Private Message
Glömde säga att Audioslave hade så överresonant ljud att jag inte kunde njuta av musiken, än mindre tänka mig att köpa den. Synd.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/24 :  13:37:55  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité?"

Visst, många nutida plattor har bedrövlig ljudkvalitet. Jag tycker nog att just moderna amerikanska grupper låter extra dåligt. Inte blir det bättre av att musiken inte tilltalar mig heller (jag tänker på Creed och Korn och Linkin Park och allt vad de heter).
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/03/26 :  17:16:55  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Starkt medhåll här...

Jag tycker skivan rockar finfint, och låter dessutom rätt ok för en rockplatta i den genren. Distpedaler är till för att dista... därav namnet.

quote:
"Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité?"

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/03/26 :  17:44:46  Show Profile Send molsson a Private Message
Kings X, dogman. Fantastisk platta, med kanonljud. Testa.

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/26 :  20:55:18  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Distpedaler är till för att dista... därav namnet. "

Självfallet, tro inte att jag är någon distmotståndare. Tvärtom, jag spelar själv gärna extremt distad elgitarr. Ibland seriekopplar jag flera distpedaler för att åstadkomma extrema ylande, brölande och dammsugarliknande ljud. Däremot gillar jag inte när en hel skiva distar (hela signalen alltså) så att det låter som om högtalarna var trasiga.
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/03/27 :  02:50:36  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Om man ska snacka Rage Against The machine (R.A.T.M) så anser jag att både musiken och kvaliteten ligger på ganska hög nivå. Den skiva jag har med Rage håller mycket hög ljudkvalitet. Så de finns, rockskivorna (om man nu vill kalla R.A.T.M för rock) som låter bra. Att där sen ligger låtar som "Bullet in the Head" och "Wake Up" gör ju knappast saken sämre.

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

Edited by - UnholyRishna on 2003/03/27 02:53:39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000