| Author |
Topic  |
|
|
HEGE
Member

753 Posts |
Posted - 2003/03/15 : 11:18:22
|
Hejsan Jag har hört några låtar med denna grupp nämnd ovan, speciellt spåret like a stone tycker jag är kalas! Någon som har skivan och kan rekomendera den? Någon kanske till och kan berätta om det är en bra inspelning rent ljudmässigt.
Tack på förhand!
Mvh Henrik |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
|
|
emp
Member

127 Posts |
Posted - 2003/03/15 : 13:04:54
|
Jag har skivan och det finns många bra låtar, väldigt jämn skiva måste jag säga. Sen är ju Chris Cornells röst helt jävla underbar.
Rekommenderas (ladda ner på mp3 och "utvärdera" :)) |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/15 : 22:58:37
|
Köpte den direkt vid släppet. Hade höga förväntningar. Dessa infriades dessutom. Ingen Ultrakvalitè ljudmässigt, men över medel i varje fall. Musiken är grymt bra. Kanske kräver en viss tids lyssning. Inga POP refränger direkt, men det är väl inte inressant ändå. Kan varmt rekommendera skivan. Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 10:16:54
|
| Musiken är bra. Ljudkvalitén är förskräcklig. Allt distar. |
 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 12:31:08
|
| Musiken är så bra att man kan leva med kvaliten, vilken inte är urusel. |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/03/16 : 16:45:02
|
| Kvaliten är ok. Inte bra men långt bättre än många andra rockinspelningar. I övrigt en kanon skiva. |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/17 : 21:43:20
|
" Kvaliten är ok. Inte bra men långt bättre än många andra rockinspelningar."
Jag börjar fundera om det kan ha varit något fel på det exemplar jag hörde. Jag har den inte själv utan lyssnade hos en kompis. Jag vet inte om hela skivan är dålig, men vid ett flertal tillfällen lät det som om hela signalen var överstyrd. |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 12:38:02
|
Skivan låter kanske skumt, men kan bero på att gruppen förmodligen mixar/spelar som tidigare. Soundgarden, med Chris Cornell i spetsen låter inte långt ifrån varandra ljudmässigt. Kan hända det hela är överstyrt, men jag tror mer att det är deras, (läs C. Cornells) stil/egna sound, what ever..... Många låtar med Soundgarden & Audioslave kan uppfattas som att även sångaren har på en Distorsioneffekt utöver de tungt Distade gurorna. Om ni gillar Audioslave, köp även Soundgardens "A-Sides", alla de bästa låtarna med. Rock On, SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
|
Tony S
Starting Member
39 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 10:11:35
|
Hej! Skivan är riktigt bra vad gäller musik. Ljudkvalitén betydligt sämre. Min cd Audio Analogue Maestro är vanligtvis ganska "förlåtande", men skivan låter riktigt illa t.o.m. med denna. |
Tofflan |
 |
|
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 12:25:16
|
Håller med på att den låten är helt underbar! (like a stone )
i'm finlirer, yes i'am yes i'am.... |
 |
|
|
Basnarkoman
Member

75 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 02:21:19
|
Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité? Förstår inte hur man kan tycka att den låter dåligt, det första jag anmärkte när jag hörde en av låtarna var hur fräscht det lät, jämfört med flera andra skivor... Hursomhelst, upplys mig.
www.svsubwoofers.com |
Edited by - Basnarkoman on 2003/03/23 02:22:18 |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 03:00:10
|
En förening mellan Chris Cornell och Rage against the machine, vilken matchning säger några. Funkar inte säger jag. Rage har alltid varit ett politiskt band, musiken en blandning mellan hip-hop och hardcore-metal med inslag av bluesriff. Soundgarden spelade en helt annan musik. Mera grungemangel med lite lugna partier som omväxling. Men inga politiska texter. Nope. Och helt andra harmonier. Audioslave funkar inte när Ragekillarna skall samsas med Cornell. Det spretar helt enkelt och det finns inga melodier som fastnar. Det är synd eftersom jag gillar dom var för sig men inte kombinationen.
Don´t fear the reaper |
 |
|
|
unclezoid
Member

64 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 11:28:21
|
| Basnarkoman: du efterlyste rockplatta med bra ljud, här kommer det: soundgarden - badmotorfinger, jävligt bra platta dessutom. lyssna på den!! |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 11:53:48
|
Basnarkoman: Gruppen Creed, plattan "Human Clay", suveränt ljud i denna genre. Brumel: Tycker själv att kombinationen är mycket bra. Men frågan är; Är det verkilgen en kombination? Rage against the machine soundet har ju nästan försvunnit och det gör mig ingenting. Kanske har gruppen lämnat banderollerna och äntligen börjat LIRA istället.
Texas Flood........ |
Edited by - srv on 2003/03/23 11:56:24 |
 |
|
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:11:59
|
| Basnarkoman: Avantasia - The Metal Opera I. Bra ljudkvalitet. Tool - Lateralus har också bra ljud enligt mig. |
 |
|
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:14:35
|
| Glömde säga att Audioslave hade så överresonant ljud att jag inte kunde njuta av musiken, än mindre tänka mig att köpa den. Synd. |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 13:37:55
|
"Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité?"
Visst, många nutida plattor har bedrövlig ljudkvalitet. Jag tycker nog att just moderna amerikanska grupper låter extra dåligt. Inte blir det bättre av att musiken inte tilltalar mig heller (jag tänker på Creed och Korn och Linkin Park och allt vad de heter). |
 |
|
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 17:16:55
|
Starkt medhåll här...
Jag tycker skivan rockar finfint, och låter dessutom rätt ok för en rockplatta i den genren. Distpedaler är till för att dista... därav namnet. 
quote: "Hmm, jorden anropar alla som tycker ljudkvalitén på Audioslaves platta är "bedrövlig". Nämn en "rockplatta" som har bra ljudkvalité?"
|
 |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 17:44:46
|
Kings X, dogman. Fantastisk platta, med kanonljud. Testa.
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 20:55:18
|
"Distpedaler är till för att dista... därav namnet. "
Självfallet, tro inte att jag är någon distmotståndare. Tvärtom, jag spelar själv gärna extremt distad elgitarr. Ibland seriekopplar jag flera distpedaler för att åstadkomma extrema ylande, brölande och dammsugarliknande ljud. Däremot gillar jag inte när en hel skiva distar (hela signalen alltså) så att det låter som om högtalarna var trasiga. |
 |
|
|
UnholyRishna
Member

409 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 02:50:36
|
Om man ska snacka Rage Against The machine (R.A.T.M) så anser jag att både musiken och kvaliteten ligger på ganska hög nivå. Den skiva jag har med Rage håller mycket hög ljudkvalitet. Så de finns, rockskivorna (om man nu vill kalla R.A.T.M för rock) som låter bra. Att där sen ligger låtar som "Bullet in the Head" och "Wake Up" gör ju knappast saken sämre. |
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-) |
Edited by - UnholyRishna on 2003/03/27 02:53:39 |
 |
|
| |
Topic  |
|