HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 ett skivtips...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/03/15 :  17:22:22  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag tänkte bara att jag kan ju berätta för er att Beth Orton,s skiva Central reservation 1999 som finns här:
http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=68435&LogSectionId=-2

är fruktansvärt bra! lugn hes tjejsång med akustisk gitarr m.m. kan helt klart rekomenderas. bra ljud är det oxå på skivan. 79:- dessutom är ett riktigt bra pris!

Edited by - j0akim on 2003/03/15 17:32:03

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/03/15 :  18:37:58  Show Profile Send norman a Private Message
Håller med! bara att köpa!

(om man får vara så nedrig att man tipsar om annan musik i nåns tipstråd passar jag på att tipsa om Mazzy star´s tre album som också finns billigt på ginza och cdon. Också lugn musik med tjej på sång..)

Edited by - norman on 2003/03/15 18:45:44
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/16 :  01:01:15  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Surfade in på Ginza och CDON för att jämföra och det visade sig att hennes första två skivor (trailer park och central reservation) kostade 79 kr st på båda sajterna, medans den senaste, daybreaker, kostade endast 99:- på cdon (159:- på Ginza). Nåt att ta i beaktande för de som tänker köpa kanske.

För övrigt upptäckte jag att hon ligger på samma bolag (heavenly) som Ed Harcourt. Hans skivor är definitivt värda att kolla upp.
Ha D/micke
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/03/16 :  11:20:33  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Toppen j0akim och norman!

Den här biten av Forum är just den bästa. Man får oerhört många tips av bra musik.
Tänker skriva ett inlägg senare om mina favoriter som kanske inte är så vida kända bland allmänheten.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/19 :  12:37:18  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
pick-me-up: Gör det!

j0akim och norman: Tack för tipset. Några andra rekommendationer?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000