HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dåliga skivor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/03/16 :  19:59:42  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
http://www.tydal.nu/se/cd/ finns en lista över skivor som är kopieringsskyddade. Ska nog titta in där innan jag köper skivor nästa gång så jag slipper bli besviken. Jag köper inte kopieringsskyddade skivor. Dom fungerar inte i min bärbara spelare.

//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/03/16 :  22:37:20  Show Profile Send svejk a Private Message
Ja ett ytterligare tecken på att skivbranchen har huvudet under armen eller snarare i röven. Istället för att SÄNKA priserna och få folket att tycka att det är ROLIGT att köpa plattor och lyssna på musik, så höjer och höjer dom priserna och kladdar dit en massa skydd. Snart är väl det dags att registrera skivorna så bara ägaren kan spela dom. Istället borde branchen repa av en hundring från dessa nuvarande uppskörtningspriser på 2-220 spänn som skivnasarna tar. Sedan marknadsföra det hela på ett positivt sätt. Det är nog så illa nu att en stor del av försäljningen står vi lite äldre för. Tittar man på vad som säljes nu verkar det vara så, typ alla samlingar av äldre artister. Branchen har helt enkelt missat en generation. Men skall man försöka se ett ljus i mörkret så är det inte så många direkta höjdare som var med på listan. Uggla Skifts och company får dom gärna kopieringskydda till max, linda in skiten i en kondom kanske?

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/03/17 :  00:08:06  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Någon som vet om the Knifes senaste cd är skyddad? Inte med på listan, men saknar cd-loggan på asken, den som brukar vara präglad i plasten.

Kommer den på vinyl måntro?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/03/17 :  07:39:55  Show Profile Send hanis a Private Message
Vad jag vet är den inte skyddad!
Har själv brännt den till en kompis.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/17 :  22:39:21  Show Profile Send divander a Private Message
Jag har kört min Knifeskiva i datorn utan problem. Förövrigt en mycket bra skiva. Nästan lika bra som deras förra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000