På http://www.tydal.nu/se/cd/ finns en lista över skivor som är kopieringsskyddade. Ska nog titta in där innan jag köper skivor nästa gång så jag slipper bli besviken. Jag köper inte kopieringsskyddade skivor. Dom fungerar inte i min bärbara spelare.
//Henrik
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975
Ja ett ytterligare tecken på att skivbranchen har huvudet under armen eller snarare i röven. Istället för att SÄNKA priserna och få folket att tycka att det är ROLIGT att köpa plattor och lyssna på musik, så höjer och höjer dom priserna och kladdar dit en massa skydd. Snart är väl det dags att registrera skivorna så bara ägaren kan spela dom. Istället borde branchen repa av en hundring från dessa nuvarande uppskörtningspriser på 2-220 spänn som skivnasarna tar. Sedan marknadsföra det hela på ett positivt sätt. Det är nog så illa nu att en stor del av försäljningen står vi lite äldre för. Tittar man på vad som säljes nu verkar det vara så, typ alla samlingar av äldre artister. Branchen har helt enkelt missat en generation. Men skall man försöka se ett ljus i mörkret så är det inte så många direkta höjdare som var med på listan. Uggla Skifts och company får dom gärna kopieringskydda till max, linda in skiten i en kondom kanske?