Nu har jag vart klantig igen ): jag har en distpedal till min gitarr (DOD integrated tube fx 100) som jag inte hade någon nätadapter till. Glad i hågen går man då ner till OBS o köper en skojig liten dosa som kan mata alla möjliga spänningar genom alla möjliga kontakter. Jättaebra eller hur? Sen kommer jag hem o kopplar in den så väljer jag rätt sorts plugg som tydligen går att sätta på 2 håll. Jag väljer så klart fell håll så det blir inget ljud. Jahapp tänker jag o vänder kontakten. Då blir det ljud men helt plötsligt "piper" pedalen med en väldigt hög fekvens. Min fråga är nu om jag kan ha haft sönder nån trissa eller ic-krets när jag polvände den? Jag öppnade o kollade där sitter omkring 7-8 trissor och 2 ic-kretsar även ett antal lytar som även dom är känsliga för polaritet väl? är det någon som kan hjälpa mej? Det finns ingen musikaffär här heller där ja kan lämna in den tyvärr ):
Do never underestimate the power of a large number of morons!
Jag körde en liten mixer på en sån där liten spänningsmatare som du talar om och när jag använde den så pep det på utgången precis så där högfrekvent, dock funkade den i övrigt.
Prova och byt tillbaka till batterier(det går väl å köra den på batterier?).
Oroa dig inte än, om tillverkaren har varit smart har de kopplat kretsarna där inne så att det inte händer något om man felpolariserar.