HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Copland 301 CTA MkII försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2003/03/18 :  18:42:07  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Har ett Copland 301 CTA Mk II hemma till påseende och provlyssning. Det låter fantastiskt med viss musik och mindre bra med annan. Alltså för "mjukt". Det är som bomull kring högtalarna med vissa skivor. Jo! jag har "förlåtande" kringutrustning. Men vad jag undrar är följande: Du som har eller har haft ett dylikt. Hur låter det när det är inspelat?? Tycker mig nämligen märka att det blir distinktare ju mer det får gå.Det är underbart till det mesta men till basmättad musik blir det ibland bara för mycket (tycker jag.delge mig gärna era erfarenheter!!!!

Basmuller

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/03/18 :  19:46:59  Show Profile Send Brosk a Private Message
Mitt lät ungefär som du beskriver det , inspelat och klart. Väldigt ulligt, gulligt ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22016 Posts

Posted - 2003/03/18 :  21:36:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag hade ett CTA301 MkI och det lät ungefär som du beskriver tills jag bytte till bättre rör i den.

Jag använde JJ-electronics rör till linjedelen och det gjorde en stor skillnad.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000