HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn AV5105 stereo slutsteg...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/19 :  20:27:14  Show Profile Send LCohen a Private Message
Genom alla år har det alltid varit så att blanda olika steg passivt med biwire är sämre. Det har också alltid varit bättre att köra 2 sämre steg aktivt, än ett bättre passivt.
Skillnaden mellan tex 2 lk 100 passivt och samma lk100or aktivt, är enorm.
På senare tid har vissa falanger av linn-ägare börjat säga att redan en 2250 är bättre än tex 2 eller 3 LK140 aktivt. Själv har jag inte hört på en sån jämförelse, så jag vet inte.
Dock tror jag som Jajon, att det ska mycket till innan 3 LK140 aktivt får stryk. Klimax är väl det enda säkra som i så fall är bättre passivt.

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/19 :  20:28:30  Show Profile Send LCohen a Private Message
quote:
Eller så finns det lite olika teorier kring det där, beroende på vad man vill köpa som kund just den dagen

??????? Jag hoppas du skämtar.. för kommentaren är skrämmande....

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/20 :  11:06:11  Show Profile Send yalpa a Private Message
Jo, det var mest menat som skämt. Jag har aldrig upplevt att min Linn-handlare har varit inkonsekvent i sitt sätt att ranka produkter och kombinationer. Det är inte alltid som jag håller med honom, men alla har ju sin uppfattning om ljud. Fast jag tycker att jag har det ganska lätt. Jag kan gå in i vilken hifi-butik som helst och avnjuta musik. Så länge det inte låter vasst så spelar det ingen roll om det är Keltik eller några dipoler som lirar, jag har lika roligt ändå. Jag tycker att fler borde lämna sina skyttegravar och titta/lyssna omkring sig och få nya upplevelser.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000