HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Wharfedale, Yamaha eller Audio Pro?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

janne_s
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/19 :  10:08:34  Show Profile Send janne_s a Private Message
Jag ska köpa nya högtalare, och står just nu i valet och kvalet mellan Wharfedale Diamond 8.4, Yamaha NS-200 och Audio Pro Black Diamond. Tyvärr har jag inte möjlighet att jämföra dem sida vid sida, och jag skulle därför uppskatta om ni som har hört dem kunde lämna ert omdöme - särskilt om ni har hört alla tre och kan jämföra dem.

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/19 :  13:33:14  Show Profile Send struts a Private Message
Yamaha NS200 är dom enda av dessa som jag har någon åsikt om och dom lät inte något vidare trots att dom tydligen fått ganska bra kritik vad jag vet. Hur dom lät är svårt att svara på men för mig var dom på nåt sätt intetsägande och verkar ha dåliga kabinett, dåligt byggda kanske,. Ska bli intressant att läsa andras omdömen om dom andra som du funderar på.
Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:12:45  Show Profile Send JoelH a Private Message
När jag var inne på HiFi-punkten bad jag att få lyssna på Wharfedale Diamond 8.4. Det fick jag inte. Jag skulle lyssna på Dynaudios A42 istället, för den höll "helt annan klass"!

Sen säger jag inte att jag var helt nöjd med det svaret, men gubben i affären var väl iaf tre ggr så gammal som jag, så koll hade han säkert!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:27:05  Show Profile Send Ayn a Private Message
FICK inte lyssna på högtalaren? Vet inte om det är särskilt bra attityd mot kunden...jaja...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/20 :  14:56:56  Show Profile Send struts a Private Message
Är det verkligen ingen som kan ge något omdöme om Audio pro och Wharfedale trots att dom för många kanske är ointressanta?
Det vore nog roligt för vår "starting member" att läsa för det finns väl nån som har nåt av dessa par,eller,?
Go to Top of Page

Johan W
Starting Member

13 Posts

Posted - 2003/03/20 :  20:59:33  Show Profile Send Johan W a Private Message
Hej!

Har ingen stor erfarenhet av dessa, men har i alla fall lyssnat på Black Diamond och Wharfedale Diamond 8.4 . Tyvärr inte samtidigt i samma butik.

AP Black Diamond tyckte jag var lite tunn i basen och eventuellt hade den ett något kallt ljud. Denna passade iaf. inte min smak även om många andra lovordar den.

Wharfedale har enligt min korta erfarenhet ett varmare ljud och även bättre stuns i basen. Dock var den i enstaka fall lite vass i diskanten. Jag gillade den riktigt bra faktiskt.

Jag har lyssnat på Wharfedale flera gånger i olika affärer och hade mycket svårt att bestämma mig. Mitt val blir troligen HECO Xenon 400 istället. Den tycker jag är ganska lik Wharfedale men har nog ytterligare lite bättre (mer ) bas och på vissa låtar en något lugnare diskant. HECO'n kostar ca 3900kr, alltså några hundralappar mer än Wharfedale, men kan nog vara värd en provlyssning.

Kolla om du inte kan låna hem de du är intresserad av för en noggrannare provlyssning så får du ju höra exakt hur det blir innan du betalt dom!

Mvh Johan W
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/03/21 :  03:15:57  Show Profile Send 24U a Private Message
F´låt jag lägger mig i, men jag håller med om A42:orna. Sålde precis mina som gått som surround efter inköp av A82:or.
Såg ett par A70:or här till salu för 6.000:- fritt levererat,
kan rekommendera dom. Som sagt helt annan klass...

Kräver dock duktigt med förstärkar-kontroll...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000