HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kef reference 201 för 14995:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/03/19 :  10:40:59  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Kollade precis på www.apparat.se

Dom säljer Kef reference 201 för 14995:- Detta borde vara ett helt oslagbart pris för dessa högtalare. Kan vara värt att veta ifall man letar nya högtalare.

Vad tycker ni om högtalarna? nån som lyssnat på dom?

Give me my medal because I bleed for it.

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:15:30  Show Profile Send dekengren a Private Message
Är inte det typ halva priset mot vad reference audio tar? Jag har jämfört 201:orna med Dynaudio1.3SE på just reference audio, dock med ganska kass elektronik (pga förslappad säljare) och i alla fall under då givna omständigheter så tyckte jag att Kefarna spöade Dynaudio med hästlängder. Jag vet inte om jag skulle tycka samma sak med bättre elektronik, men helt klart är att Kefarna är ett seriöst alternativ som man bör lyssna till.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:16:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Undrar om vi skall medverka till denna eviga marknadsföring...

Vi får väl maila Kef i England och fråga om apparat.se är generalagent i sverige och vilka garantiåtaganden mm som följer med ett köp därifrån.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:22:07  Show Profile Send matson a Private Message
2 års garanti är det ju, men det är väl klart att apparat.se inte är generalagent.
Vad nu det spelar för roll är väl osäkert....
Bra pris var det ju i varje fall!

Mvh
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:31:41  Show Profile Send dekengren a Private Message
Sladd, du har vid flertalet tillfällen påpekat att negativ ryktesspridning bör undvikas innan fakta finns, då det skadar märken och näringsidkare. Detta måste gälla även fallet med apparat.se om det ska vara lite konsekvent?

Vidare är det mycket möjligt att det är som du säger att dom inte lever upp till den garanti etc. dom sig bör, men om det en gång för alla blir klartgjort så är det väl sedan upp till var och en att välja mellan billigt fast utan garantier eller dyrare med då sedvanlig service, garanti, provlyssning etc.?
Go to Top of Page

PP
Starting Member

43 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:38:18  Show Profile Send PP a Private Message
Hmmm, jag kan inte hitta dem där.

::: Helt grön på området :::
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:50:19  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag var precis inne på sidan för en timme sen, då var högtalarna med på sidan. Nu har dom tagit bort dom från hemsidan. Mycket skumt...

Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/03/19 :  11:52:26  Show Profile Send Rebo a Private Message
Jo, de har tagit bort dom. Kanske skrev de fel pris.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/19 :  12:45:44  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Ska först säga att jag inte vet ett dugg om apparat.se....men,
är det någon skillnad (moraliskt), att handla från ett nätföretag i Sverige mot att handla från nätföretag i Tyskland? Om någon dikuterar priser och annat för eventuellt köp från England, Tyskland eller USA är det aldrig någon som protesterar!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2003/03/19 12:46:20
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/19 :  12:53:00  Show Profile Send srv a Private Message
Kontaterar att monopolivrarna gör sin röst hörd.
MvH, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/19 :  13:47:36  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
dekengren:

jag har inte påstått att någon inte sköter sina garantiåtaganden

I övrigt har ju denna frågan varit uppe många gånger. Ser ut som lockpriser på några enstaka produkter för att "fiska" med.

Den svenske hifihandlaren demar och betalar kostnaden och gillar inte denna typ av verksamhet alls. Det brukar inte tillverkaren göra heller.... underligt va?

Eftersom hififorum.nu är aktiva suporters till en livskraftig svenskt hifibranch framförallt via butiker så supportar vi inte denna typ av "jingles".

srv:

monopol är något annat...

klubben.net som är annonsör här funkar på ett annat sätt. De har egen generalagentur för ett flertal märken i landet. Bara så att vi skiljer lite på äpplen och päron.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/03/19 :  14:31:29  Show Profile Send dekengren a Private Message
Sorry sladd, jag borde ha kollat att jag mindes rätt, det var förståt audionord-björn i den förra apparat.se-tråden (Sonus Faber Avanti Homage) som hävdade detta. Ledsen.

För övrigt, det verkar ju som sagt som att det aktuella priset var ett tryckfel då 201:orna inte längre finns med på apparat.se.

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/03/19 :  15:43:09  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Apparat.se verkar heltskumma. Det var nämligen några fler produkter som hade väldigt bra priser under förmiddagen men som sedan ändrades helt plötsligt..

Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/19 :  18:24:52  Show Profile Send srv a Private Message
Sladd; "Monopol är något annat....." nämligen?.............
MvH, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/22 :  10:22:11  Show Profile Send drgreen a Private Message
Dessa säljs nu på apparat för 29995 paret..inte fullt lika lockande..3 veckors lev tid oxå...
är inte det samma pris som i affär?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000