HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hmmm nya högtalare.... åhh nej, inte nu igen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/03/19 :  16:28:31  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Japp, då var det dax att börja leta nya högtalare. Börjar inse att mina Black Diamond har lite brister nu när kringutrustningen förbättrats.

Som det ser ut nu så har jag en Primare a20mk2 förstärkare med matchande cd-spelare D20.

Nån som har några roliga rock'n'roll förslag på högtalare. Relativt djup bas föredras framför alltför ljusa.

Har sneglat på följande än så länge.

Monitor Audio S8 eller s10
Infinity Kappa 600 eller 400

Är dock inte helt säker på att förstärkaren orkar med detta, vad tror ni?

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/19 :  16:35:05  Show Profile Send niklass a Private Message
en polare till mig som var en relativt inbiten audio pro lyssnare köpte ett par kappa 600 och är mkt nöjd med det, själv tycker jag att ljudet är aningens vasst och bumligt i båda ovannämda.... men men smaken är som en banan, tredelad.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/03/19 :  16:39:20  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Monitor Audios burkar är definitivt värt en omgång för öronen

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/03/19 :  17:06:42  Show Profile Send dekengren a Private Message
Hellre än att köpa Kappa 600 köper du mina QRS Tellus beg för 8kkr (hämtpris) och får bättre prestanda (och en snyggare högtalare!) till halva priset, eller så gör du som jag och rånar spargrisen och köper ett par QRS Saturnus så behöver du inte leta högtalare igen på flera år!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000