| Author |
Topic  |
|
|
Luderspunk
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 19:37:28
|
Jag har en integrerad stärkare av märket Dual, modell PA-5060. Köpte den begagnad hos Hifiklubben -92, fick ingen manual etc. Har funkat bra men nu när jag köpte HT (förlåååt) så står den urkopplad för tillfället. Blev lite nyfiken på den då den står bredvid datorn dvs. i synfältet x antal timmar/dag 
Kikade på nätet men hittar i princip ingenting om den. Vad har den för specs, vad kostade den ny etc.
Någon som vet något om denna modell? Inte helt vanligt med en Dual stärkare har jag förstått. Hittade en sida med historik om Dual, men det enda som stod om min stärkare var att den kom -87 samt att de själva efterlyste ett spec-sheet. |
Edited by - Luderspunk on 2003/03/20 12:51:12 |
|
|
AU
Member

86 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 14:15:16
|
DUAL PA5060 kostade runt 3000:-, men gick senare att köpa för fyndpriset 1995:-. En riktigt strömkapabel rackare (enligt H&M:s effektkub), nära på perfekt kub! Ger betydligt mer effekt än den är specad för, närmare 90W (8ohm) har jag för mig. Fanns på marknaden (88-90), om jag inte minns fel. DUAL gjorde en halvhjärtad satsning på elektronik efter succéerna med sina vinylsavarvar. En trevlig produkt, så var rädd om den!
MVH AU
|
Collecting stars.. |
 |
|
|
Luderspunk
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 09:10:51
|
Tack! Precis vad jag var ute efter. Har själv lyckats luska ut att Dual specade den till 60 w, 8 ohm, den kom -87, listpris i USA vid lanseringen var 400$ (men listpris är ju alltid drömpris). Så här 10 år efteråt känner jag mig lurad då jag pröjsade 2500:- (eller var det 3500 ??) för den begagnad när jag hör vilka priser den fanns att få för 
Den håller jag i, inte så att man skulle få direkt någe pengar om man sålde iaf. LOL, förmodligen är den bra mkt vassare på 2-kanal än biorecivern köpt anno 2002. Får prova i helgen...köpte högtalarna samtidigt så de har aldrig snurrat med Dual-stärkaren.
|
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|