HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vad göra med Tang Band 8:an ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2003/03/19 :  22:40:34  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Är det för tidigt att dra igång en tråd om detta eller tänker alla "klona" frez' mini-sub???

Själv kan jag, som inte ännu vill ge mig in i aktiva världen, överväga en portad låda med en "skorsten" dvs. ett externt lååångt rör....

/L

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

MadMan
Member

540 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:13:19  Show Profile Send MadMan a Private Message
Jag kommer göra en frez liknande sub fast med slavbas tunad till 28hz.

vilken storlek på förstärkaren lär behövas?

Nice from a far, but far from nice.
Go to Top of Page

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2003/03/19 :  23:54:25  Show Profile Send PelleW a Private Message
Själv har jag beställt två stycken och funderar på att bygga transmissionlinjelådor till dem. Mätvärdena på dem talar ju för det, vad jag har förstått. Funderade på att göra liknande det Nelson Pass gjorde, med bara ett rejält papprör för varje element som man dämpar utefter lyssningsintryck. Problemet är att jag inte vet var man skall hitta dessa rör. Ska man köpa avloppsrör som är runt 20cm i diam. så kostar de rätt mycket. Någon som har någon aning om var man hittar dem?

/Pelle
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/03/20 :  00:40:12  Show Profile Send orthanc a Private Message
Själv har jag inte ens hunnit börja tänka på det.=) Beställde bara en visserligen.Men det är ju ett antal dagar kvar innan vi får dem.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000