HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd om bra KABLAR till vettigt pris önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

eriksven
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/03/21 :  09:11:24  Show Profile Send eriksven a Private Message
Jag tänker köpa kablar mellan cd och radio till förstärkare. Finns det några bra kablar runt 150 kr-300 kr/st som är märkbart bättre än dom vanliga standard "lakritssnörena"? Hoppas på en stor diskussion. Alla tips mottages. TROR SÄKERT ATT MÅNGA VILL HA LITE TIPS OM JUST DETTA.

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:05:27  Show Profile Send niklass a Private Message
www.tnt-audio.com

spana in deras diy sektion så kommer du få till kablar som du blir mkt nöjd med för ung. de pengar du pratar om, lite beroende på vilka kontakter du väljer det brukar vara det som blir dyraste komponenten i diy-kabel-projekt.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:12:47  Show Profile Send dole a Private Message
Bland det bästa som går att uppbringa på marknaden för låga pengar är Supra kabel tex EFF-I signal och Ply 3.4 högtalarkabel.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:18:54  Show Profile Send Per a Private Message
kan bara instämma med ovanstående v-twinman. supra är absolut bland det bästa inom det prissegmentet.

jadu dole, hojsäsongen har börjat...

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:19:39  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Silk. 350kr/lösmeter från Ljudmakarn. Visserligen får man löda lite själv men det är bara roligt . Oslagbar prestanda för pengarna. Högtalarkabeln ( SilSpeak ) är inte dum den heller.

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/03/21 :  11:16:00  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Kolla på Clou Cable, han har mycket att erbjuda till bra priser.

www.cloucable.se

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/03/21 :  12:35:00  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag råder dig till att prova och växla mellan lakritssnöre och 200 - 300 kronorskablar*. Om det är "märkbart bättre" är nog svårt att säga. Det kräver nog att du verkligen jämför ordentligt. Om det är skillnad, kommer den antagligen att vara på en mycket subtil nivå. Egentligen tycker jag att du ska fokusera på kabelns prestanda istället för dess prisnivå. Det finns nämligen en del dyra kablar som har mycket dåliga prestanda, såsom t ex dålig eller obefintlig skärmning, hög kapacitans.

* Du kan prova Kjell och Companys dyraste, löda själv Supra EFF-1, RG-62 (ca 10 kr/m) eller RG-59 med Biltemakontakter (60 kr för fyra st), eller någon från Clas Ohlson el dyl.

Johan
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/03/21 :  12:44:04  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Denna supra rekommenderas av många som bästa budgetkabeln, jag har testat denna och gillade den inte alls. Faktisk sämsta jag haft i min anläggning, tycker til och med Linn K20 var bättre. Det bästa jag haft är dock DIY:ade, både av RG62 och en annan silverplätterad kabel.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000