HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Miles Davis från Japan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/03/21 :  15:46:35  Show Profile Send stegg a Private Message
Hej!
Nyligen upptäckte jag japanska ny-inspelningar från gamla LP till CD av en ren slump.Dom ser precis ut som originalet med original-texten på baksidan och med pappfoderal. Jag köpte två stk. gamla Miles Davis inspelningar (1958 och My funny valentine). Snacka om överraskning.Dom låter fruktansvärt bra!!!
Nu har jag skaffat senare Miles som Bitches brew, in a silent way,Pangea, On the corner samt en inspelning av Weather report 8:30.
Nu undrar jag om det är några i forumet som vet något om dessa inspelningar.
Är dom inspelade från master? Hur gör dom för att få fram denna kvalitet?? Hos butiken vet dom inte, bara att dom (Sony) har lagt ned mycket jobb.
Det finns info inuti skivan men min Japanska är lite rostig f.n.
Har även letat på nätet, men samma där,Japanska, Japanska.

Edited by - stegg on 2003/03/21 16:31:34

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/03/21 :  16:50:43  Show Profile Send svejk a Private Message
Har för mig att dessa släpptes för 6-8 år sedan. Tror att dom gick ut i limiterad utgåva på 5000 st Sverige fick ett bestämt antal vet inte hur många. Ta denne info med en nypa salt, minnet är ibland kort.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/03/21 :  19:00:53  Show Profile Send stegg a Private Message
Skivorna har börjat dyka upp på begagnat- affärerna och dom är lite dyrare än andra skivor.
Men jag lovar: dom är värda varenda krona. Har jamfört med vinyl och jag vete tusan om inte dessa inspelningar låter bättre. (spelat på Linn LP 12 VS Musical fidelity A3 cd.)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000