Tänkte köpa en THULE spirit IA 60. (måste börja med något) Är det nåt att ha eller måste man köpa en tex amplifix för att det ska låta ok? Har Audio pro blue diamond högt. arcam alpha one cd. som sagt man måste börja med något.. M V H en HIFInybörgare.
Cambridge har ju t o m börjat se snygga ut i den nya silverlooken. Inte helt oviktigt. Tidigare tycker jag de sett ut som nåt från begagnathyllan. Ursäkta alla Cambridge-ägare, det här bara min personliga åsikt.
Nej, Dan, mitt inlägg var mera en känsloyttring, inte desto mindre fullständigt ärlig från min sida, d v s jag tycker Amplifix låter dötrist jämfört med många andra apparater i samma prisklass, ja även jämfört med billigare prylar.
*skrattar* Nu börjar revirstriderna... Håller med Dig Tompa. Tycker att dessa bladelius-grejor är sömnpiller. Men kanske också beroende på mina Dynaudio 82:or som är väldigt slanka/svala utan rätt prylar som knuffar på. Till Mikaell: Vill ge rådet att prova hem en ren arcamförstärkare och som tidigare sagts en Cambridge och prova mot Thulen. Arcam gör riktigt trevliga stärkare. Thule behöver ingen "sälja" till mig; har en IA 250B. Har Du råd, försök skaffa en thule som kan köras balanserat, ett lyft som är avsevärt. 3D-känslan blir förbluffande stor för prisklassen. Glöm inte högtalarkablarna...
Jag måste hålla med om att Thule låter mycket bättre balanserat. Så om du funderar på en Thule som du vill kunna få ut så mycket som möjligt av i framtiden så bör du köpa balanserat. Den fungerar lika bra som en IA 60 obalanserat men ger fler möjligheter i framtiden.
Om du väljer mellan en Amplifix och en Thule så tycker jag att Amplifixen är klart överlägsen i alla aspekter. Den kostar dock betydligt mer. Och som vanligt så finns det olika åsiker om vad som är bäst. Du själv får lyssna på vad som du tycker passar ditt ljudideal.
Jag har sagt det förut. IA60 är det mest oengagerande jag någonsin lyssnat på i hifiväg. Den låter instängt och spretigt även med högtalare av mer öppen och luftig karaktär. Klysha: Ljudet släpper inte från högtalarna.
Vilket alternativ som helst är bättre än IA60. Nästan. Låna ett öra till en Arcam Delta eller Alpha t.ex..