HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En "billig" THULE..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/03/21 :  18:51:10  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Tänkte köpa en THULE spirit IA 60. (måste börja med något) Är det nåt att ha eller måste man köpa en tex amplifix för att det ska låta ok? Har Audio pro blue diamond högt. arcam alpha one cd. som sagt man måste börja med något.. M V H en HIFInybörgare.

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/21 :  19:14:37  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Vill återigen slå ett slag för Cambridge 500 cd och integrerade förstärkare. Dom är mycket prisvärda. Dom låter mer än ok.

Fast visst är typ Amplifix mm vassare men det känns mer i plånboken också. Lyssna på ute hos hifihandlarna.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/21 :  20:06:37  Show Profile Send Jadde a Private Message
låter mer som audio pro högtalarna är den svaga länken. thulen är helt ok.
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2003/03/21 :  22:19:46  Show Profile Send tompa a Private Message
Amplifix, vilken överreklamerad svensk tråk-elektronik!

tompa
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/21 :  22:44:18  Show Profile Send Aton a Private Message
Cambridge har ju t o m börjat se snygga ut i den nya silverlooken. Inte helt oviktigt. Tidigare tycker jag de sett ut som nåt från begagnathyllan. Ursäkta alla Cambridge-ägare, det här bara min personliga åsikt.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/21 :  23:08:56  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Thule gör bra grejer enligt mig men tänkt på att Thulen är lite "mjuk" i toppen. Låna hem och testa!
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/22 :  08:34:02  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Mycket sakligt och informativt inlägg Tompa

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2003/03/22 :  08:46:29  Show Profile Send tompa a Private Message
Nej, Dan, mitt inlägg var mera en känsloyttring, inte desto mindre fullständigt ärlig från min sida, d v s jag tycker Amplifix låter dötrist jämfört med många andra apparater i samma prisklass, ja även jämfört med billigare prylar.

tompa
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/03/22 :  11:51:14  Show Profile Send 24U a Private Message
*skrattar*
Nu börjar revirstriderna... Håller med Dig Tompa. Tycker att dessa bladelius-grejor
är sömnpiller. Men kanske också beroende på mina Dynaudio 82:or som är väldigt
slanka/svala utan rätt prylar som knuffar på.
Till Mikaell: Vill ge rådet att prova hem en ren arcamförstärkare och som tidigare sagts
en Cambridge och prova mot Thulen. Arcam gör riktigt trevliga stärkare. Thule behöver ingen "sälja" till mig; har en IA 250B. Har Du råd, försök skaffa en thule som kan köras balanserat, ett lyft som är avsevärt. 3D-känslan blir förbluffande stor för prisklassen.
Glöm inte högtalarkablarna...
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/03/22 :  12:10:55  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag måste hålla med om att Thule låter mycket bättre balanserat. Så om du funderar på en Thule som du vill kunna få ut så mycket som möjligt av i framtiden så bör du köpa balanserat. Den fungerar lika bra som en IA 60 obalanserat men ger fler möjligheter i framtiden.

Om du väljer mellan en Amplifix och en Thule så tycker jag att Amplifixen är klart överlägsen i alla aspekter. Den kostar dock betydligt mer. Och som vanligt så finns det olika åsiker om vad som är bäst. Du själv får lyssna på vad som du tycker passar ditt ljudideal.
Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2003/03/22 :  19:10:13  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Jag har sagt det förut. IA60 är det mest oengagerande jag någonsin lyssnat på i hifiväg. Den låter instängt och spretigt även med högtalare av mer öppen och luftig karaktär. Klysha: Ljudet släpper inte från högtalarna.

Vilket alternativ som helst är bättre än IA60. Nästan. Låna ett öra till en Arcam Delta eller Alpha t.ex..

My 2 cents!

Edited by - Jonas N on 2003/03/22 19:12:52
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000