| Author |
Topic  |
|
|
zip
Member

117 Posts |
Posted - 2003/03/21 : 20:30:21
|
Funderar på att köpa en Ah! njoe tjoeb 4000, och jag undrar om det är någon som har några erfarenheter av denna cd-spelare? Den lär ju ha ett varmt och trevligt ljud, plus att den går att uppgradera i framtiden om man vill det 
Alla synpunkter mottages med tacksamhet 
/Zip |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
|
|
Fred
Member

355 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 09:55:47
|
Hej Zip! lånade hem en Njoe Tjoeb 4000 av Robert Grubstad. Hemma funkade den ypperligt tillsammans med Belden signalkablar Edison 60, Audio Pro A2 integrerad, Snell K och Sonab OA14. Stor luftig ljudbild ett enormt driv, härligt. Prövade den hemma hos en kompis med en hel Linn-anläggning, där funkade det inte särskilt bra. Tunt vasst, lite disigt, inte kul alls. Han hade kairn försteg, silverkablar, slutsteg var 22xxx2 nånting, aktiva kaber. Har ingen aning om varför det inte lät bra där. anpassningsproblem antagligen.
Du måste absolut testa hemma med dina egna prylar.
Den Marantzlåda som Njoe Tjoeben bor i känns verkligen som budgetsmäck. Men det är väl priset man får betala.
|
 |
|
|
zip
Member

117 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 15:55:40
|
Hmm...ironi? från mig? det hade jag ingen aning om... 
Man kan ju säga att min anläggning är under uppbyggnad...den består för tillfället av en Musical Fidelity X-can v2 och ett par sennheiser HD600, och det känns som om det är på tiden att byta ut min gamla bärbara Sony cd och jag är mer intresserad av ljudet än om den är byggd som en tank...fast med tanke på situationen ute världen så vore kanske det inte helt fel 
Planerar att komplettera med förstärkare och högtalare när skatteåterbäringen dyker upp i höst 
|
Edited by - zip on 2003/03/22 15:59:36 |
 |
|
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 18:38:55
|
| Den spelade på Sheratonmässan. Vilken version det var vet jag inte men det vet Robban (klubben.net). Det lät bra tyckte jag, kanske en aning "stor mun". |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|