Hallo. jag ska fixa ihop en anläggning på mellan 15-20 000 kronor och jag har åkt runt och lyssnat lite och bestämt mig för JM lab cobalt 816. Evo 3 annars som jag har lyssnat på med Cambridge. I alla fall. Cd spelare och förstärkare e jag lite osäker på. antingen NAD c350 & Nad 541i eller cambridge 500 förstärkare & cd. Jag har kollat lite på inläggen här och ser att cambridge verkar vara en bra deal men NAD däremot står det ingenting om. Jag har inte möjlighet att lyssna på förstärkarna med JMLab p.g.a. olika försäljare (+ så vill de inte låta mig låna hem något).
Om du inte får låna hem högtalarna så tycker jag att du skall vända dig till någon annan butik,jag ser det som en självklarhet att man skall få låna hem grejerna och lyssna hur dom låter hemma hos dig. Dåligt av affären att neka hemlån
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
Jag tror att både NAD och Cambridge-kombon kan funka till 816. Men självklart måste du låna hem förstärkare och CD-spelare innan du väljer. JM lab är mycket känsliga för matchning med kringutrustning, med deras extremt höga detaljeringsgrad, metalldiskant och ljusa klang kanske du inte gillar soundet om kringutrustningen inte blir den rätta! Lycka till.
Jag får kolla runt lite om det finns fler som säljer 816 i närheten. Vad tycker ni om Acoustic Energy evo3? Jag blev jädrans förvånad att de bara gick på 6500 spänn. Aja... Jag tycker det e lite konstigt att NAD inte är så diskuterat här. Med tanke på hur många HIFI KLUBBEN butiker det finns i Sverige så skulle man kunna tänka sig att de har lite större utbredning.