| Author |
Topic  |
|
|
Parasite
Member

734 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 13:18:34
|
Blir en aning sur imellanåt det blir en aning rörigt på detta forum och vad jag skulle vilja ha är undergrupper till hififorum, det kanske blir dyrt, vad vet jag. Men går det att göra undergrupper utan problem och det inte kostar så skulle jag önska åtminstonde att man delade upp DIY i:   *Högtalare *Elektronik *Annat *Titta vad jag har byggt (man kan visa vad man själv gjort, skryta lite och få lite respons, eller något man lyckats med och vill dela med sig av)
Så vad säger ni, om förslaget är lätt genomförbart för dem som håller i hififorum tycker ni att detta är en bra ide?
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 13:48:45
|
Hejsan,
Jag håller inte med om att det är stökigt. Visst finns det underkategorier i DIY. Självklart. Jag tror dock inte att vi vinner något med fler underrubriker.
Ps. Jag är dessutom motståndare till "kataloger" för filer. Katalogerna skall verkligen inte skapas "bara för att".
Jag ligger och läser i www.hififorum.nu/active.asp där ser jag översiktigt allt som händer.
Vad säger resten av gänget på forumet?
Vänligen // Pär Engelholm * Moderator DIY * Driver och äger Engelholm Audio * Driver och äger intendo musica
|
 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:03:46
|
Tycker det är helt ok som det är.
Du säger bygga, jag säger stabilt
Mjau! |
 |
|
|
orthanc
Member

627 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:10:30
|
jag tycker att det funkar bra. Finns ju en "Search" om man har problem att hitta det man vill.
Life is a bitch, then you die! |
 |
|
|
Lash
Member

814 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:22:45
|
| Tycker också det är bra som det är, det blir för mycket tryckande framotillbaks mellan olika forum annars. |
 |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:23:35
|
Jag tycker det är enklast att navigera på en sida om det finns "flikar" som man kommer åt oavsett vilken undergrupp man är i för tillfället... Likt denna : http://www.anandtech.com/ Med flikar längst upp.. Snyggt och enkelt !
Mvh/Janne |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:23:41
|
Ok.
Det skulle dessutom innebära en ökad arbetsinsats från mig att kolla så att alla trådar hamnar rätt, hålls till topic osv.
Fler åsikter?
Vänligen // Pär Engelholm * Moderator DIY * Driver och äger Engelholm Audio * Driver och äger intendo musica
|
 |
|
|
Lash
Member

814 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:28:58
|
| Något som skulle vara bra är om det på sidan syns fler trådar samtidigt, eller det kanske går att ställa in någonstans? |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:35:00
|
Lash: rekommenderar www.hififorum.nu/active.asp Här kan du välja allt från inläggg 30 minuter gamla till 2 dygn (eller är det en vecka som är max???).
|
 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 14:40:53
|
Har en önskning,
när man är under 'HiFiForum' så finns inte genvägen 'All forums'. Det kanske man skulle kunna lägga till  
Du säger bygga, jag säger stabilt
Mjau! |
 |
|
|
Parasite
Member

734 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 15:47:35
|
Lol, inser att jag får ge mig, men det kanske kommer något bra uppslag till förbättring under denna tråd. Vill dock tacka epkpeng och alla andra för visat intresse och snabb feedback =)
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
 |
|
|
tengil
Member

331 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 22:33:44
|
Jag tycker eppknepp är jätteduktig! Vill någon ändra tala med honom privat, kanske något samarbete?
DIY-delen är väl inte så ofantligt ofta att den behöver delas in i underkategorier? Delas den upp lär det bli ett jävla klickande hit o dit ju ..
..............(men det är förstås bara vad jaag tycker !!) |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 23:22:30
|
Vill någon ändra tala med honom privat, kanske något samarbete?
Öhhh....va?
Ps. Ditt smeknamn på mig är det nog fler som skulle komma ihåg iaf... Ds.
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 09:27:35
|
Själv skulle jag faktiskt inte ha nåt emot mer uppdelning. Men som sagt, det innebär mer arbete både för servern och för moderatorerna.  |
 |
|
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 10:11:43
|
När man läser Parasites inlägg så väcks ju ordningsfascisten inom en. Det vore ju smutt att direkt kunna hitta det man söker efter.
Men det klart då måste ju alla andra lägga rätt.....
Om jag förstår saken rätt så går det inte att klassa ämnen hierarktiskt. Dvs. att man som "postare" skulle kunna koppla attribut till ett inlägg, som respetive medlem sedan kan sortera/selektera efter. Då skulle ju de som ville kunna se toppnivån, och andra bara det som var av intresse för tillfället.
Ajdå, nu kom systemdesignern igång oxå.....
Vi kör på, mera frihet, mera kreativitet, mindre styrning, mindre begränsningar...
/L |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
 |
|
|
Ludde
Member

279 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 13:51:26
|
Stryper ni mej om jag ger er ett önskemål om en undergrubb "billjud" som gärna får ha en inrikting på fint ljud i bilen.. ockej, det går inte att få riktigt bra ljud i en bil, men så bra det går.... MVH Joakim |
 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 14:08:23
|
Gillar Lucifers idé, det vore kanske inget extra arbete för moderatorerna (sånär som på vävmästarn) om man bara kryssa i (eller inte) ex Förstärkare/Högtalare/Akustik/Filter/Snickeri o.s.v. Som ett rullfönster typ Jump to:
Kan vara ett bra verktyg när man spånar. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
|
Dazzin
Member

989 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 17:31:50
|
Man kanske skulle kunna ha en "utförda DIY projekt" del där folk kan lägga in projekt som dom gjort.
Det skulle i slutändan bli som ett jättestort arkiv med DIY-projekt som man kan sätta tänderna i 
Där har man även "recensioner" över hur man tycker att produkten blev, om man kan rekommendera den till andra osv, ja ni hajjar nog.
Jag ser det bara som ett bra komplement till den här DIY delen.
Tycker det skulle va kul och ha!
Men men bara ett förslag. 
|
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
 |
|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 17:44:51
|
"Där har man även "recensioner" över hur man tycker att produkten blev"
Men alltså???
Blir inte allting ni gör 5-stjärniga saker???
  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
|
Dazzin
Member

989 Posts |
|
|
Parasite
Member

734 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 18:02:40
|
Efter att jag läst era inlägg så verkar åtminstonde färdiga DIY-byggen och bil-ljud nått att tänka på =) Men som sagt va, jag vill inte skapa en massa extrajobb för ekpeng, men om det inte krävs massor massor för att ändra och ni andra tycker det är en bra ide så =) |
 |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 15:03:37
|
| Vad händer? Tycker både Lucifers & Dazzins idéer känns väldigt attraktiva. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |