Author |
Topic  |
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:18:51
|
Vi har ju pratat om att ha en DIY-träff i Skåne så därför vill jag nu kolla upp intresset för en träff nästa söndag (30/3).
Kom i sådana fall också med förslag på vad vi skulle kunna ha som agenda.
Skall vi prata högtalare, förstärkare, lyssna på något bygge o.s.v.?
Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen! |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:26:18
|
Lite väl tätt inpå, annars hade jag varit på!
(vilken lyriker man är...)
Vänligen // Pär Engelholm * Moderator DIY * Driver och äger Engelholm Audio * Driver och äger intendo musica
|
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:34:34
|
Föreslå ett annat datum!
Kanske söndagen efter istället?
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 17:56:58
|
30/8 är lite tajt inpå, kanske 12 eller 13/4? så folk får tid att hitta tråden och kolla kalendern..
Ps 4-7/4 är jag i Prag och dricker Kosel...så då kan jag inte. Men hade jag kunnat boka om flygbiljetterna så...
/rickard |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 18:13:32
|
Jag kan inte heller den 30/3... sthlms-resa...
en eller två veckor efter möjligen... |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 19:05:02
|
Ja, mitt i april nångång. Trevligt.
Du säger bygga, jag säger stabilt
Mjau! |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 19:48:40
|
Skall vi säga den 13/4 då?
Vart skall vi vara? Några förslag? Det bästa är kanske att träffas någonstans mitt i Skåne runt kl 15.
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 19:41:58
|
Passar mig. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:19:09
|
Jag kan komma och demonstrera min fantastiska s k "Gainklon"...för tyvärr har jag inte fått liv i min PA-9 klon ännu, fast kanske kanske kanske att den också spelar i mitten av april...om jag tar tag i det ordentligt...:)) Annars hade det varit kul att lyssna på lite fler byggen och jämföra...tycker jag...
|
/Petter Lind
"Friskt lödat, hälften brunnet." |
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:21:03
|
frstn var är det tänkt att träffen ska vara?? |
/Petter Lind
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:37:52
|
hmmm den 13/4 kanske inte passar mig ändå... Ska se vad jag kan göra...
Kanske vi kan se vilka som kommer och varifrån så vi kan avgöra platsen?
Åhus bor jag i. 12mil till Helsingborg, ca 9 mil till Lund och 11 till Malmö.
|
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:45:34
|
Petter
Ja, det hoppas jag på förslag om. Vi kan alltid vara hos mig i Helsingborg men det bästa vore om vi kunde vara någonstans mitt i Skåne. |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:56:41
|
Vi kan vara hos Petter? Nära Trolle ljungby slott... . . Eller hos mig i Åhus kanske hos min kompis... eller???
|
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 10:29:41
|
Njaeee....inte bra idé... Vi kanske kan hyra scoutstugan som finns här i skogen nära där jag bor...fast propparna lär väl gå när vi kopplar in våra DIY-byggen...hehehe...nej men allvarligt, Åhus hade passat mig perfekt, det är nära och bra, men blir det längre iväg så kan man ju samåka, lr hur Nagref?? |
/Petter Lind
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 10:28:53
|
Hmmm, kom vi fram till något?
Jag är inte alls bra på att organsiera sådana här saker så min inblandning i det organisatoriska bör nog hållas låg men vi kanske kan komma fram till en tid/ dag åtminstone som vi kan spika. Förslaget är den 13/4 och det går bra för mig (verkar det som).
Innan vi beslutar oss för plats så kan vi kanske få en liten intresseanmälan från de som vill vara med?
Vilka vill vara med? Pabo (naturligtvis!) Nagref Henricsson rikkitikkitavi Petter epkpeng (?)
Någon mer?
|
 |
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 12:56:43
|
13/4 låter som en bra söndag, då hänger nog även Wallraff på!
//Walter |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 18:26:50
|
Trevligt!
Då är frågan, skall vi vara på mitt företag eller någon annanstans. Jag har gott om utrymme och skulle kunna göra i ordning ett litet lyssningsrum om vi har något att spela på. För tillfället har jag bara ett par NHT 2.5 att spela på. Jag kör också med rumskorrigerare så jag tycker faktiskt att de låter ganska bra för pengarna.
Skulle vi spela på Gainclone eller?
Jag kan ju släpa dit mina monoblock också. |
 |
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 19:05:26
|
Ditt företag, dvs i Helsingborg? Passar mig!
//Walter |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 20:52:33
|
det låter som en bra ide , Pabo.
Neutral mark är alltid bra, så att ens respektive inte lider i onödan Det är väl rätt nära för mig också till Hbg.
dessutom är min lägenhet 42 kvm, ink sovrum.. och jag håller på att flytta så det är stökigt värre. Inte mycket plats alltså.
Förslag:
Tidpunkt kl 13:00-14:00 den 13/4 (lagom sent på dagen, men ändå tid kvar , sådant här brukar dra ut på tiden)
Plats: Pabos företag? (alternativet är hemma hos någon, men isåfall bör denna ha gott om plats, det hade dock varit intressant att se ditt företag ,Pabo)
Agenda:
i) bekanta oss med varandra.. jag har endast träffat Pabo IRL. nyfiken :)
1) "Schock and awe" Alla som önskar visa upp diverse hemmabyggen kan väl ta med dessa?
2) "freedom of speech" diskutera vad som helst... antar att vi har en hel del att snacka om..folk har olika intressen så det sorterar nog ut sig.
Kanske en bit mat framåt slutet på kvällen?
Vi kanske skulle kunna försöka sprida detta?
/rickard |
I m only in it for the DIY |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 21:02:03
|
Trevligt Rikki!
Så då säger vi klockan 14 den 13/4 på plats:
Bostrom Industry Consulting AB Industrigatan 126 25232 Helsingborg
Det ligger nere vid Råå Camping, söder om Helsingborg, i ett företagshotell jämte Elopak.
Skulle du Rikki, kunna hjälpa mig att ställa i ordning med soffa, bord osv? |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 21:35:59
|
Trevligt! Hoppas Bernu & Mcz kan också. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/29 : 22:01:04
|
Jag har faktiskt plats för typ sex lyssningsrum men då krävs det fler möbler.
Vi skulle kunna ordna en riktgi DIY-mässa senare :) |
 |
|
Mcz
Member

849 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 11:27:29
|
Är det försent att hänga på?
Ursäkta sent engagemang..
/Mcz
|
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
 |
|
Pabo
Member

993 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 14:05:19
|
Mcz
Absolut inte, du är välkommen!
Då är vi alltså hittills:
Pabo Nagref Henricsson rikkitikkitavi Petter Wallraff Mcz
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:04:24
|
7 pers låter som en lagom samling men kanske någon till är intresserad?
Själv funderar jag på vad jag ska ta med mig... Kanske kan bli en liten lista över det också? Speciellt så att vi vet att vi kan få ihop en komplett provlyssningsbar anläggning... 
Jag och Petter kommer väl att samåka och kanske kan ta med en helt komplett anläggning? Då det enda som inte är diy är cd-spelaren.
Det blir då kanske: Non diy-CD (om det inte är någon annan som tar med det) Lågnivå kablar - RG62 med olika biltemakontakter Högtalarkablar - EKK 4x1.5mm2 Nätkabel - hemmlitt ännu! Hörlursförstärkare - min då som kan agera försteg. Effektförstärkare - gaincard-klon Högtalare - obestämt ännu... Kanske XLS???
Plus mina lurar AKG240M om någon vill lyssna på hörlursförstärkaren som hörlursförstärkare...
Vad säger du om det Petter? Du har kanske en och annan kuligare pryl till? Riaa kanske?
|
 |
|
Petter
Member

129 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:18:36
|
Nja....verkar lite körigt den 13/4....jag kan inte lova något... Ska på fest på lördagen i Lund och vet inte säkert om jag kör hem på lördagen eller söndagen. Jag hoppas på att det går att lösa, men ni ska nog inte räkna med mig...
|
/Petter Lind
 |
|
Topic  |
|