HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kablage
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonny
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/03/23 :  18:05:01  Show Profile Send jonny a Private Message
har en h/k avr7500 och en dvd25 också från h/k.högtalare e ett system
5.1 system från canton(ergo rca).
nu undrar jag om nogon har något tips om högtalarkabel som skulle passa bra i denna kombinationen?

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/23 :  18:18:40  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Supra Ply 3.4 funkar nog utmärkt.

Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:05:51  Show Profile Send joakim a Private Message
Den finns i en skärmad varinat 3.4S för nån tia till per meter om det skulle vara intressant.

Jag har bara hört 3.4an (utan S) och den verkar vara ett budgetalternativ man alltid bör överväga.
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:13:14  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Jag kör själv med Supra Ply 3.4 för tillfället men skulle nog rekommendera att du även provar EKK kabel. En kompis till mig gillade den bättre än Supran, medans en annan god vän föredrog Supra. Båda är nog bra budgetalternativ, men eftersom 10m EKK kostar en hundring på Biltema så kan man ju alltid prova? Gillar du inte den är det ju ingen stor förlust.

Nu får man hoppas att man inte blir uthängd för detta (tror jag dock inte!). En god vän och jag har ju faktiskt i ett öppet test lyssnat oss fram till att vi föredrog EKK framför vanlig transparent (alltså isoleringen ) budgetkabel på alla punkter. Det är all erfarenhet jag har av den. Har ännu inte provat i mitt eget system.

/Erik
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:20:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad sjutton är EKK? (Ärligt menad fråga)
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:24:16  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
EKK är en enkardelig elinstallationskabel. Biltema Art. nr: 35-020 är den jag syftade på ovan. De 4 ledarna "korskopplas" så att de motstående ledarna har samma polaritet (gick det att förstå?).

/Erik
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:44:23  Show Profile Send Aton a Private Message
Okej, tack!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/03/23 :  22:46:08  Show Profile Send Aton a Private Message
Hmm, ärligt talat är jag inte säker på att jag förstod det där med korskoppling...
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/23 :  23:37:46  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Det fungerar på följande vis:

Det är lite lättare att förstå! De motstående ledarna skall alltså kopplas samman i vardera änden av kabeln.

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2003/03/23 23:42:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000