| Author |
Topic  |
|
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 18:14:00
|
I går rann bägaren över. Hár vänt upp och ner på rummet kasat grejor hit å dit å ärnu tillbaks till min gamla uppställning innan kickan flyttade in, å helt plötsligt så släpper ljudet ordentligt ifrån högtalarna jag kan inte längre peka ut var dom står hela rummet är fyll av musik, just nu Lundell. Verkar som om rummet å möbleringen har en kraftig betydelse för hur det låter, jag är långt ifrån det optimala för detta rummet men det låter bättre än vad det gjort på länge. Basen är klockren lätt att följa basistes basgång utan att det överstyr, låter även lite mindre ansträngt nu än innan vid hög volym.
Spelar på Amplifix, topmatad Sony, Qrs Tellus högtalare, låter just nu klockrent.
Mvh MaS |
I ain´t no nice guy after all. |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 19:52:23
|
Det är ett billigt tweak att möblera om Kostar bara lite svett. Testa att dämpa upp rummet också om du inte har gjort det. |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:16:06
|
Hej Dole
Hur gör man när man dämpar upp rummet, väggar golv eller hur, menar du mattor å ägg kartonger eller? 
Har fönster bakom högtalare och har testat att hänga sängkläderna framför dom och det gör ljudet mer behagligt, men Sofia neggar värre än en Polsk smuggel sprits chafför då.
Mvh MaS
Hojjen framme än?
Du spyr inte nu va, skall snart ta ut å rasta min 250 CC Cross på banan igen.
|
I ain´t no nice guy after all. |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:25:52
|
Det tusen och en olika sätt att dämpa rummet, men rockwool funkar bra för mig. Men har du fönster bakom högtalarna skulle jag föreslå tjocka gardiner till att börja med. Mycket mattor, tavlor etc.
Åka hoj är kul vad än är bara man har kul   |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
| |
Topic  |
|