| Author |
Topic  |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 09:18:42
|
jag rensar högtalarelement på rester efter limmet där kantupphängningen och spider suttit, det sitter som FAEN, jag fick bort själva tyget av upphängingen först när jag lade elementen i hett vatten i badkaret uppochned!! men det är fortfarande en del limm kvar, och det är så pilligt.
finns det nått starkt skit som löser upp det?! Neriks hade fått nått av en målare, men visste inte vad det hette, medlet asså!
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
Wolfie
Member

752 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 09:28:25
|
Prova med målartvätt eller T-röd. Det borde fungera. Annars så borde det gå bort med lite tinner (inte sniffa ;P). Aceton kan fungera det med... |
Ingen ordning utan kaos! |
 |
|
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 12:48:16
|
Målartvätt är väl inte starkt medel? Acceton ska jag köpa idag och testa med, det är ju klart starkare än t-röd också! |
 |
|
|
jonsson
Member

574 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 14:02:27
|
Balsam terpentin, cellulosaförtunning, aceton finns en hel del godis att prova med..
Mvh Magnus Jonsson |
När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra. |
 |
|
|
Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 14:30:54
|
Aceton använder jag för att ta bort skumkantsrester och färgen på elementkorgen (just där den nya skumkanten ska monteras) när jag renoverar gamla Sonab SC165 element. Funkar kanon.
/Erik |
 |
|
|
Wolfie
Member

752 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 15:06:07
|
NN: Målartvätt är inte helt svagt... Det används ju till att lösa upp färg med. Löser även oljebaserade färger så.
Men aceton borde vara det bästa. Satans uttorkande på huden bara. |
Ingen ordning utan kaos! |
 |
|
|
Slumpen
Member

73 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 17:49:45
|
Även kemiskt ren bensin fungerar. Finns tom att köpa på konsum  |
Det kliar i mina fattiga fingrar... |
 |
|
|
Dazzin
Member

989 Posts |
|
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 19:15:28
|
Acceton funkade sådär, det löser upp skiten, MEN det gör allt klibbigt också, så det blir svårt på ett annat sätt, man får setill att fåbort tjockaste lagret med skalpell, och sedan när det är tunnt tar man acceton och scotch brite, sedan acceton igen och vanligt hushållspapper typ!
det är ett jäkla pillande, men det är ROLIGT i alla fall |
 |
|
|
Dazzin
Member

989 Posts |
|
|
Parasite
Member

734 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 21:42:32
|
Såg på "a car is born" på discovery, där använde han lättflytande genomskinlig maskinolja, dock när limmet inte var torrt.......... står inte för några garantier, men kanske värt ett försök =) |
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
 |
|
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 23:41:02
|
| såg det med, men det var ju för att ta bort limresterna på mattan i bilen. han hade det i en sprayflaska om jag inte kommer ihåg fel. |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
| |
Topic  |
|