| Author |
Topic  |
|
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 21:20:58
|
Jo jag är i behov av en lång,10-15m, signalkabel. Meningen är att jag ska ansluta min datorburk till stereon, så att jag kan spela in ljud från radion. Det är ju även roligt att kunna spela upp lite datorljud på stereon så jag behöver fyra ledare antar jag.
Vilken kabel är bra? Jag funderat på fyra stycken rg62 men det är ju klart opraktiskt. På elfa finns en fyrledare med inviduella skärmar, http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/18/181389.htm kan det vara något att ha?
//HEnrik |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 21:43:37
|
visst behöver du fyra ledare men varför fyra RG62?
De består ju av två ledare var.... |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 22:22:53
|
Ett felklick och mitt långa svar försvann. Windows fönsterhanterare och jag är inte riktigt kompisar :(
Nåja, det jag vill uppnå är alltså att skapa en sån där "tape loop" funktion. Så jag kan lyssna på det jag spelar in. Då går det åt två kanaler in till datorn och två ut. Jag antar att det är bra att ha en skärm runt varje ledare. Då blir det väl fyra koaxkablar eller är jag för trött efter en lång dag med lite mat, mycket jobb och för mycket fysisk aktivitet?
Jag har ju en massa oskärmad TP-kabel liggandes hemma, kanske ska göra ett prov med den först.
//HEnrik |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
 |
|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 22:25:27
|
| Kör enklaste sorten och bunta ihop dem väl... |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|