| Author |
Topic  |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 12:16:08
|
Detta är vad jag kallar service/kundvård!
Mailade till SoundCare i Norge för att få veta var jag kunde köpa de tunna filtunderlägg som medföljer Superspikesen. (jag har tappat bort några, 16st!) Fick ett mail från SC där jag ombads skicka min adress så skulle de komma med posten, kostnadsfritt!! Det kom 16st idag, portofritt!
Som motprestation bad de mig skriva i gästboken på deras hemsida. Detta är sevice!!
   |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 12:23:37
|
låter ju mycket trevligt det där!  du verkar ju vara en storkund hos soundcare också!  |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 12:29:46
|
Ja, har man väl börjat är det ju bara att löpa linan ut !!
   |
//StefanZ
Edited by - SZR on 2003/03/25 12:30:08 |
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 12:49:09
|
jag vill ha soundcare under alla mina grejer! :) klara förbättringar i både ljud och hanteringshänseende!!
/n |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
 |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 17:13:05
|
| jag har soundcare under allt utom slutsteget... där får dom inte plats... |
 |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 17:19:13
|
Är det någon här som tidigare använt "vanliga" spikes och hört en ljudförbättring vid byte till Soundcare?
Jag har funderat på att köpa ett gäng och testa, men begriper inte riktigt vad skillnaden mot vanliga spikes med underlägg är förutom att dom är mycket smidigare att använda.
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 17:26:20
|
Jag använder också SoundCare spiksen, fungerar faktiskt riktigt bra. Har gjort stor nyttta, min anläggning låter helt enkelt bättre.
/PO |
|
 |
|
|
Frodo
Member

51 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 18:21:29
|
quote: Är det någon här som tidigare använt "vanliga" spikes och hört en ljudförbättring vid byte till Soundcare?
Jag har funderat på att köpa ett gäng och testa, men begriper inte riktigt vad skillnaden mot vanliga spikes med underlägg är förutom att dom är mycket smidigare att använda.
//Johansson
Jag hade vanliga spikes med "parketträddare" under mina Monitor Audio Silver 8i, när jag bytte till SoundCare så fick jag en betydligt stramare och exakt bas, och detaljeringsgraden ökade, verkar helt enkelt som att högtalarna står stadigare. Att det sedan är snyggt och mer lätthanterligt är ju bara en bonus 
Mvh Nils |
Njut av livet medan du kan - det gör jag |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 18:27:50
|
Ok, det låter ju lovande. Vilka säljer dessa i Sverige?
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 18:33:13
|
oj, ni verkar ju vara fotfetischister hela bunten.                   
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
Frodo
Member

51 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 18:48:31
|
quote: oj, ni verkar ju vara fotfetischister hela bunten.
sayonara
Jaha.. och det va ju en verkligt nödvändig kommentar
Johansson... tror att de flesta hifi-butiker har dem  Annars så kan du gå in på http://www.soundcare.no/ och läsa
Mvh Nils |
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 19:00:48
|
Dessa är klart med på min lista när jag skall inhandla nya spikar |
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 19:27:56
|
oj hoppla! jag lyckades sända utan att ha skrivit färdigt. har provat alla möjliga tassar. sd-fötter- urrk fast passar bra mellan högtalare och stativ. pulsarpoints, funkar bra om man vill ha lite mer kyla och detaljer. de är säkert utmärkta på rätt underlag. sen ere de däringa tassarna med keramiska kulor i. kommer inte ihåg vad de heter. resultatet påminner om pulsar points. under slutsteget har jag ringmat domes. de ger lite mer transparens till ljudet. under grammofonens fjädrande fötter ligger ringmat feet. extra lugn och avkoppling. sen har jag lite soundcare som ligger och skräpar i en låda. vet inte riktigt vad man skall ha dem till. de är ju inte tillräckligt snygga för att vara med i mitt hififots museum. tja som ni förstår. fötter är inte så enkelt men det är kul. och fotfetischist är man ju helt klart.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 21:14:52
|
quote: oj hoppla! jag lyckades sända utan att ha skrivit färdigt. har provat alla möjliga tassar. sd-fötter- urrk fast passar bra mellan högtalare och stativ. pulsarpoints, funkar bra om man vill ha lite mer kyla och detaljer. de är säkert utmärkta på rätt underlag. sen ere de däringa tassarna med keramiska kulor i. kommer inte ihåg vad de heter. resultatet påminner om pulsar points. under slutsteget har jag ringmat domes. de ger lite mer transparens till ljudet. under grammofonens fjädrande fötter ligger ringmat feet. extra lugn och avkoppling. sen har jag lite soundcare som ligger och skräpar i en låda. vet inte riktigt vad man skall ha dem till. de är ju inte tillräckligt snygga för att vara med i mitt hififots museum. tja som ni förstår. fötter är inte så enkelt men det är kul. och fotfetischist är man ju helt klart.
High-end varianten av soundcare är väl snygg!!  |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 23:33:29
|
Men lite för mycket dyrare än standard! Någon som tror/vet att det låter bättre med lyxen? |
//StefanZ
 |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/25 : 23:36:32
|
| kan nog garantera att det inte låter bättre med lyxen men snyggare är dom! det är i stort sett samma material bara att dom är guldplätterade, har ett annat skal och kommer i en liten trälåda... |
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 08:05:43
|
Att det skulle bli något lyft jämfört med "vanliga" spikes och underlägg är jag tveksam till men väldigt praktiskt om man flyttar runt på högtalarna  |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 08:29:32
|
Det blir faktiskt skillnad jämfört med vanliga spikes! Jag hade tidigare stålspikar på stålplatta, SoundCare har platta i ngn zinklegering om jag inte minns fel. Skillnad blir det iaf, bättre eller sämre, ja det tror jag?!  Köpte mina mest för att lätt kunna exprimentera med placering av högtalarna, och för att det är snyggt. |
//StefanZ
 |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 08:54:32
|
quote: Att det skulle bli något lyft jämfört med "vanliga" spikes och underlägg är jag tveksam till men väldigt praktiskt om man flyttar runt på högtalarna
Då borde det inte kunna bli något lyft med BDR koner heller över vanliga spikes, eller? Soundcare är inte som vanliga spikes. längst ut på spiken är det en stålkula som är 0,5 mm stor och dels är dom gjorda av zink..enligt dom själva det mest resonansfria materialet. Sen har vi ju dom praktiska fördelarna. Men jag är av den åsikten att om det kan bli bättre med BDR borde det kunna bli bättre soundcare. |
 |
|
|
Frodo
Member

51 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 09:02:29
|
Peder B: Det blir skillnad, prova själv!!  |
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 09:44:55
|
marbrink: Jag har inte provat BDR undet högtalarna däremot ART Q-dampers och i båda fallen byggs de av någon sorts grafit som har en resonansbefriande inverkan. ART Q-dampers ljusar och stramar upp ljudet så vad man bör välja beror väl på vad man vill åstakomma eller
enligt dom själva det mest resonansfria materialet: Nordost talar om att aluminium och titan är ännu bättre i deras Pulsar points 
Jag använder spikes med underlägg till mina Von Scweikert VR-5 idag men har lurat lite på Sound Care pga den praktiska aspekten, jag flyttar ut högtalarna ca 1 m från bakväggen vid finlyssning. Har de även en ljudförbättrande inverkan jämfört med traditionella spikes så tackar jag för det  |
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 09:52:03
|
jag körde med sonus original spikes till adjustable iron/wood stativet. och när jag bytte till soundcare så tyckte jag att det blev bättre iaf... sen är väl iofs drömmen att ha råd att lägga under A.R.T q-dampers... men det blir väl ngn annan gång, när plånboken känns lite tjockare... :)
har ni förresten sett tnt-audio:s diy variant av q-dampers?
/n |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 10:24:37
|
Peder B: Det blir skillnad, prova själv!!
Vad blir skillnad  |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 11:14:34
|
Peder B,
Det vanliga: fastare bas, mer luft, bredare, djupare, utsträkt diskant osv..
Du vet..

(kunde inte låta bli!) |
//StefanZ
 |
|
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 11:22:54
|
Jag kommer att prova Superspikesen till högtalarna, återkommer med omdömmen om den fastare basen, luftigheten, bredden, djupet och den ytterligare utsträkta diskanten  Finns det verkligen inga nackdelar |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/26 : 11:50:36
|
Om man föredrar kuddar är det ju en nackdel förstås!? 
Men annars...nej, ska isf vara priset (800:- till 2st högtalare) om man jämför med gratis-spikar som medföljer högtalarna. Men 800:- får man ju inte så mycket för i den här branschen?! (ska vara 4-5 CD då)
Och...det låter (i mitt fall) bättre! Tycker att basen blev lite tydligare och att perspektivet (placeringen) också blev mer distinkt. Inga jätte-skillnader, men de finns där. Det är ju svårt att göra en A/B-test också, det tar en stund att byta spikar på 4st golvare!  |
//StefanZ
 |
|
| |
Topic  |
|