HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstegsinkoppling
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SilverSpinnaren
Starting Member

46 Posts

Posted - 2003/03/25 :  20:21:02  Show Profile Send SilverSpinnaren a Private Message
Hejsan

Jag har funderingar på att köpa ett hembioförsteg för att i framtiden kunna njuta av såväl stereo som hembio med minimala kompromisser. I en övergångsfas hade jag då tänkt att använda min nuvarande integrerade förstärkare som slutsteg men jag vet inte om det funkar om man kopplar försteget till "cd/aux" eller "tape in". Är det någon som kan ge mig klara besked på den punkten?

Tack på förhand,

SilverSpinnaren

Edited by - SilverSpinnaren on 2003/03/25 20:22:04

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/03/25 :  20:36:17  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Du kan koppla in på vilken ingång du vill. Välj den och vrid upp volymen till en lämplig nivå. Sen är det bara att spela.
mvh Carl-m
Go to Top of Page

SilverSpinnaren
Starting Member

46 Posts

Posted - 2003/03/25 :  20:48:00  Show Profile Send SilverSpinnaren a Private Message
Det blir alltså inga problem med fel nivåer?
Fast det är klart, man kan ju koppla en cd-spelare med volymkontroll direkt till ett slutsteg, eller hur?
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/03/25 :  20:51:26  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Nej man får kompromissa ibland. Grundnivån ställer man på förstärkaren.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000