HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som vet något om denna signalkabel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/03/26 :  20:00:10  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag har hittat en signalkabel vid namn Audioquest Onyx för halva priset (nypris: 3500kr). Den ingick i Audioquests förra serie kablar (Torquoise, Topaz, Jade, osv), och var då en av toppmodellerna. Jag undrar om någon vet om denna kabel är bra, samt hur den står sig mot de nuvarande kablarna (Diamondback, Coral, Viper, osv)?

/Fredrik

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/03/26 :  22:18:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Har svårt att tänka mig att den tillhör/tillhört AudioQuest`s toppmodell med ett pris på 3500 kr. A-Q`s toppmodeller brukar väll vara solida silverkablar

Nu har det kanske ingenting att göra med hur den låter. Ta hem och prova den och avgör själv.

Vad har du för övrig utrustning

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/03/27 :  10:24:17  Show Profile Send Fred00 a Private Message
På ett "cable chart" som jag såg var den i alla fall tredje modell från toppen. Dyraste modellen var iofs bra mycket dyrare, men som sagt, det verkar som den var en av de bättre modellerna på den tiden...

Övrig utrustning:
Nad C370
AA Paganini
Canton Ergo 91DC
Audioquest Type 4

Edited by - Fred00 on 2003/03/27 10:27:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000