HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Creed - Human Clay
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/27 :  00:39:21  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Vill bara kort och gott rekommendera rockdiggare att lyssna på gruppen Creed. Scott Stapp´s röst påminner den hel del om Eddie Wedder´s (Pearl Jam). Lyssna framförallt på skivan Human Clay. Om ni tycker att ni känner igen någon låt på skivan kan det bero på att det spelas en eller två låtar från skivan i filmen The Skulls. De andra skivorna är OK men inte alls i samma klass som Human Clay. Låten Faceless Man är grym.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/03/27 :  06:37:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message
nog tycker jag My own prison är i klass med den, kanske inte lika slipad, men bra ändå.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/27 :  21:34:36  Show Profile Send srv a Private Message
Gruppen Creed är det bästa som hänt på 10 år. Skivan Weathered som kom efter Human Clay är nästan lika tung, kräver dock många lyssningar innan den "sitter". J-vla bra driv och ljud i skivorna dessutom. Plattorna har det klart bästa ljudet i denna genre. Kan rek. följande i liknande musikstil; Grupp/Skiva Incubus; Morning View, Nickelback; Silver Side Up, Puddle Of Mudd; Come Clean, Stone Temple Pilots; Core & ; "2:an", Plus de lite tyngre Soundgarden; A-Sides samt sist men inte minst Audioslave's debutplatta. Vill påpeka att Stone Temple Pilot's skivor inte har bra ljud men dessa två plattor är verkligen att rek. ändå.
Mvh, SRV

Texas Flood........

Edited by - srv on 2003/03/27 21:40:07
Go to Top of Page

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:10:27  Show Profile Send unclezoid a Private Message
jaså, stone temple pilots - core har inte bra ljud? antingen skämtar du, är väldigt kräsen, eller så har du någon mysko press på din skiva, för min låter helt fantastisk. den och soundgardens badmotorfinger är bland dem bästa ljudupptagningarna jag hört inom rockgenren.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:33:03  Show Profile Send srv a Private Message
Måste tydligen lyssna igenom Core igen. Skivan är " Made in Germany by Warner...."
LC 0121, 7567-82418-2YS. Har du, unclezoid lust att kolla din pressning tack? Återkommer.......... hoppas jag hade fel i förra inlägget..
Mvh, SRV

Texas Flood........

Edited by - srv on 2003/03/27 22:34:13
Go to Top of Page

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/27 :  23:21:29  Show Profile Send unclezoid a Private Message
hmmm....mysko, min är från samma press!!?? sitter och lyssnar på den just nu och står iaf fast vid min kommentar tidigare. tycker den har nästintill klockrent ljud, väldigt mystiskt, kanske jag som är (o)kräsen då? men jag tror inte det.... : /

har många skivor som det är dassigt ljud på bl.a. soundgardens album superunknown och down on the upside, bedrövligt ljud.
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/03/28 :  10:19:13  Show Profile Send srv a Private Message
Ok, tack för informationen. Återkommer efter lyssning.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/03/29 :  12:19:13  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Snälla, jämför inte Soundgarden med Creed och Nickelback och andra hemskheter. Soundgarden är ju BRA.
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:51:16  Show Profile Send mucke a Private Message
Eller Audioslave. Klart bäst just nu.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

Mackanl
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/03/30 :  13:19:57  Show Profile Send Mackanl a Private Message
Att Soundgardens "Superunkown" och "Down on the upside" skulle låta dåligt håller jag inte med om. Tycker att Badmotorfinger är den skivan som låter sämst, Terry Date har gett Soundgarden ett kliniskt och trist metalljud... lite åt Pantera hållet som han även producerat. (Har kanske inte så mycket med Creed att göra men ändå

Mvh Markus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000