Nån som vet nåt om honom? Vilken av skivorna är bäst / eller mest "rockig" ? Jag gillar Gary Moores "nyare" stil då han blandar blues med rock, har Eric Bibb gjort nån platta som påminner om gary Moore eller Eric Clapton?
Det jag har hört med Bibb har varit tämligen avskalat och i många fall akustiskt. Har för mig att jag har läst att de skivor han gjorde för "större" bolag var lite mer elekriska...
/Stefan
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
De två skivorna som jag har för mig är de mest elektrifierade är Home To Me och Me To You. Jag har alla hans skivor men hinner inte lyssna just nu. Kan dock återkomma om så önskas. Själv tycker jag att de skivorna som han har gjort för Opus 3 är outstanding. Helt suveräna. Både musikaliskt och ljudmässigt.
Jämför man Bibb med Clapton och Moore är Bibb mkt lugnare på gränsen till "tråkig". "Me to you" är annars hans bästa. Nä, testa då Keb Mo istället då får du lite mer "ös". Keb Mo har också kanonljud på sina plattor. Börja med "The door" som jag tycker är bäst. Gillar du den har du fyra till att välja på, se länk nedan. Hans senaste har jag inte hört än.