Har ett snartkommande inköp av primare I20 och ett par B&W CM4. Till dom så vill jag ju även ha en cd spelare av kvalitet, men även en dvd spelare av bra kvalitet. Problemet är (som vanligt?) brist på pengar... Så jag tänkte att man kanske skulle kunna kombinera det hela med en dvd som spelar cd-skivor på ett hyggligt vis. Är väl ingen super audiofil men självklart vill man ha det "bästa" för pengarna. Så min fråga är kort och gott om man får hyggligt cd ljud från en dvd spelare under 10k? Primare v10 ligger ganska lagom i pris. Nån som har provat?
Hej, jag har en Primare v20 som cd- och dvdspelare. Kan tänka mig att den liknar v10an i ljudkaraktär. Den fungerar bra till de flesta musikstilar. Dock tycker jag att den kan bli lite ljus till viss musik (vissa rockinspelningar). Kanske det beror på förstärkaren (h/k 650) eller mina hembyggda kablar. Annars tycker jag den ger ett väldigt detaljerat lugnt, fint ljud, stor ljudbild. Basen är lite tillbakadragen men torr och tajt.
då hade jag nog kikat på någon av primares spelare. Om du vill komma billigt undan så köper du en philips 963SA som kostar ca 6000 kr i sverige men finns betydligt billigare i tyskland! Du är inte ute efter SACD eller DVD-Audio?
En rekommendation som jag själv skulle gå efter om jag bara vart ute efter en bra DVD och musik spelare i nämnda prisklass är en Cambridge DVD300. Jämförde den mot lite olika CD spelare i pris 3-15 000:-, den var inte märkbart sämre än ex. min egen Arcam CD72T, som bara spelar CD skivor och dessutom är 2500:- dyrare.
Tack för svaren! Jag är alltså bara ute efter vanlig CD musik och film visning. SACD och DVD-audio kanske kommer med tiden (och pengarna ) Primare passar ju bäst in design mässigt om jag slår till på I20 förstärkaren, men ska absolut kolla upp Cambridge DVD300. Vart i stockholm hittar man Cambridge föresten?
testa Yamahas DVD-830 elelr vad den heter... 500:- billigare än Cambridge och lirar cd bättre, tycker jag iaf. Sen att den kan Dvd-audio e ju inte helt fel!