| Author |
Topic  |
|
|
pop
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 13:47:15
|
| Jag ska köpa ny kabel i stället för lakritssnöret som jag har nu, några råd i kabeldjungeln skulle vara bra, jag har en NAD C350 Förstärkare, Pioneer CDväxlare (ska också bytas inom snar framtid) samt Dali 6006 högtalare, alla förslag tas emot tacksamt, gärna med länkar till butik samt tillverkare om ni har. |
|
|
orthanc
Member

627 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 13:56:27
|
| Supra EFF-ISL är väl en vettigt, inte alltför dyr kabel. Hittar du hos de flesta handlare. |
Undersöker för tillfälle. |
 |
|
|
Freahl
Member

80 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 15:19:56
|
Ta först reda på hur din annläggning låter; ljust-mörkt, mkt/lite bas osv osv.
Sen går du till din handlare och säger EXEMPELVIS enligt följande; "Hej" till och börja med är bra.
- Jag behöver en kabel som är lite mörkare för jag har lite jobbiga s-ljud jag vill ha bort.
Säljaren:
- Då har jag den här kabeln XXX, även denna YYY-kabeln kan passa.
Du:
- Tror du jag kan låna hem dom och testa?
Observera nu: Svarar han "ja" är allt lugnt. Då är det bara hem och lyssna sen köper du den som låter bäst, inte vad det är för märke dyl. (som jag tyvärr gjort...)
MEN: Om han svarar "nej" så går du helt sonika därifrån till en RIKTIG handlare. För en RIKTIG handlare lånar ut för hemlåning tycker jag!
Lycka till "pop" |
"Mindre är mer" |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 15:25:53
|
Är ju kanske iofs svärt att veta om anläggningen är ljus eller mörk till karaktären om man inte provat annat än lakritssnöre?  |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
pop
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 15:33:25
|
| Ganska svårt att låna hem kablar att prova med då det inte finns några "riktiga" hifibutiker på min hemort, därav min fråga om vad som skulle passa just min kombination, vill ju inte köpa grisen i säcken. |
 |
|
|
Freahl
Member

80 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 19:53:49
|
SZR: så sant som det är sagt!
Pop: Ok, det låter ju lite problematiskt. Då förstår jag att du vill ha köpråd. Supran som Orthanc skrev om har fått bra kretik, kanske funkar bra.
Lycka till dock! |
"Mindre är mer" |
 |
|
|
ErikJ
Member

88 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 20:31:00
|
| Som orthanc sa så är Supra EFF-ISL ett bra val för dem pengarna. Men smaken är ju olika... |
 |
|
|
sveinung
Member

62 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 21:06:12
|
Kimber PBJ... En greit priset kabel som gir god dynamikk og tørr fast bass for pengene.... |
 |
|
| |
Topic  |
|