Har någon här inne testat att använda sin hörlursförstärkare som förförstärkare? Erfarenheter? Jag har en creek OBH-11 hrls.först. Jag använder bara en källa och det är min dvd-spelare om man har fler kan det ju inte gå om man inte har fler ingångar på hrls. förstärkaren...
Vet inte, har inte provat, men annars har ju Creek ett litet försteg i samma format som din OBH med två ingångar. Kanske kan vara något? Vad ska du ha för steg till? Vad har du för försteg idag?
Jag har inget försteg utan har en HK650 integrerad förstärkare. Men man kan koppla till försteg till den. Så det jag tänkte på var om creeken kunde bli ett lyft =)
Sugden har Headmaster i Bijou-serien. Det är en hörlursförstärkare som även går att använda som förförstärkare. Går det med den så kanske det går med Creek.
Jag försökte nå deras sida med hjälp av länkarna på hifimagasinet.com. Men den länken går till något företag som tillverkar grejer för matförädling.
Misstänker att det kan bli problem med impedanserna. Sugden Headmaster är inte en vanlig hörlursförstärkare utan snarare en förförstärkare med hörlursutgång. De har en hemsida så sök på Sudgen, Headmaster och Bijou så skall det säkert gå bra.
Jo jag har förstått att det kanke är en förförstärkare. Det är ju inget som skiljer den mot andra förförstärkare, förutom att det har en påkostad hörlursutgång. Bijou-serien består ju även av ett slutsteg och en cd-spelare. Men den har testats några gånger i media som en hörlurförstärkare.