HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hörlursförstärkare som förförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/27 :  15:03:49  Show Profile Send marbrink a Private Message
Har någon här inne testat att använda sin hörlursförstärkare som förförstärkare? Erfarenheter?
Jag har en creek OBH-11 hrls.först.
Jag använder bara en källa och det är min dvd-spelare om man har fler kan det ju inte gå om man inte har fler ingångar på hrls. förstärkaren...

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/27 :  15:23:40  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Vet inte, har inte provat, men annars har ju Creek ett litet försteg i samma format som din OBH med två ingångar. Kanske kan vara något?
Vad ska du ha för steg till?
Vad har du för försteg idag?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/27 :  15:53:41  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har inget försteg utan har en HK650 integrerad förstärkare. Men man kan koppla till försteg till den. Så det jag tänkte på var om creeken kunde bli ett lyft =)
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/27 :  16:01:27  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Frågan är om ut- resp in-impedansen blir rätt?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/27 :  18:19:32  Show Profile Send divander a Private Message
Sugden har Headmaster i Bijou-serien. Det är en hörlursförstärkare som även går att använda som förförstärkare. Går det med den så kanske det går med Creek.

Jag försökte nå deras sida med hjälp av länkarna på hifimagasinet.com. Men den länken går till något företag som tillverkar grejer för matförädling.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/03/27 :  18:29:57  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Misstänker att det kan bli problem med impedanserna. Sugden Headmaster är inte en vanlig hörlursförstärkare utan snarare en förförstärkare med hörlursutgång.
De har en hemsida så sök på Sudgen, Headmaster och Bijou så skall det säkert gå bra.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/27 :  19:07:00  Show Profile Send divander a Private Message
Jo jag har förstått att det kanke är en förförstärkare. Det är ju inget som skiljer den mot andra förförstärkare, förutom att det har en påkostad hörlursutgång. Bijou-serien består ju även av ett slutsteg och en cd-spelare. Men den har testats några gånger i media som en hörlurförstärkare.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000