Author |
Topic  |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 22:35:16
|
Jag vet att jag är 10 år för sent ute, men så här är det. Stod och bläddrade bland skivorna i affären. Faith no more, har hört talas om dem men aldrig lyssnat på vad jag vet. Jag chansade och köpte skivan, -Angel dust. Kommer hem, in med skivan, upp med volymen och sätter mig i soffan. Därefter tappar jag hakan och bara kapitulerar, detta gillar jag skarpt, vilka låtar och vilken mangelfaktor. Vet inget om gruppen, vad är det för typ av musik om den nu skall sättas i något fack? Vilken credit har dom, är det fler på forumet som gillar dom? Vilken skiva skall jag köpa härnäst? MVH geldis |
geldis |
|
wolfman
Member

220 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 23:20:09
|
Nästa skiva du borde köpa med FNM är "The Real Thing". |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 23:34:00
|
Jag tror dom började låta höra av sig kring -90. Skivan "Introduce yourself" (tror jag den hette). Sen kom "Real thing" -91 eller nåt sånt. Titellåten är väl en av deras absolut bästa. Innehåller också en jävligt bra cover av Black Sabbath´s Warpigs. Sen har jag en liveskiva också. "Live at the Brixton Academy".
"Angel Dust" är ruskigt bra faktiskt. Den innehåller lite lugnare låtar än föregångarna. Skivan "King for a day - fool for a lifetime" är väl det sista bra dom gjorde. Deras musik är nåt slags crossover mellan funk och metal. Mycket lyckat för det mesta! |
Hifiarkeologen |
 |
|
unclezoid
Member

64 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 23:34:13
|
10 år för sent? haha, welcome to my world :) visst är faith no more grymma!! Ett hett tips från mig vore att köpa alla deras skivor ;) king for a day, fool for a life time håller mycket hög klass. om du gillar angel dust kommer du att älska denna skiva. köp den imorgon om du kan!! du kommer inte att ångra dig. |
 |
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 10:16:35
|
Ingen av favogrupperna, men visst är deras version av Warpigs grym! Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 11:51:15
|
Nja, Faith no more har hängt med längre än så. Första skivan kom 1985 men då var inte Mike Patton sångare. Dom gjorde sitt stora break med The Real Thing 1989 och främst låten Epic som var en stor MTV plåga... |
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 13:19:22
|
Har inte lyssnat på dem på över 10 år. Kanske dags nu igen då... Vem vet jag kanske torskar dit på dem igen 
/Stefan |
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things -- |
 |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 20:23:47
|
Tack för era inlägg, nu vet jag lite mer. Har inte hunnit köpa fler skivor ännu men tycker att musiken håller efter 5-6 lyssningar. Lyssnar normalt på helt annan musik med lite Deep Purple eller Black Sabbat som avbrott ibland. Grymt är rätta ordet. Det blir fler skivor att skaffa till samlingen, helt klart. Kul när man upptäcker något nytt (gammalt) :) som man gillar. MVH |
geldis |
 |
|
Ingenjören
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 17:03:33
|
Måste slå ett slag för den rivigare "King for a day - fool for a lifetime". En platta som spänner över ett stort musikområde och som även har ett skapligt ljud. |
/FRED |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 18:37:55
|
Jag hävdar att Angel Dust är den bästa plattan. Kolla gärna in Mr Bungle eller Tomahawk som är Mike Pattons senare projekt. Håll dig dock borta från fantomas. Ogenomtränglig musik.
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 21:59:40
|
Håll dig dock borta från fantomas. Ogenomtränglig musik.
VERKLIGEN inte IMHO!! SUPERBRA!!! Testa Dir cut skivan!!  |
 |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 23:07:45
|
Har beställt King for a day - Fool for a lifetime och Real thing, får se om de dyker upp någon dag. Min skivaffär hade inget hemma. Kanske bäst att börja med dessa skivor då. Sedan får man se. Kan bara spela Faith no more när frugan inte är hemma ;). Hon vänjer sig inte heller..konstigt. MVH |
geldis |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 09:51:24
|
We Care A Lot 1985 Introduce Yourself 1987 The Real Thing 1989 Live At Brixton 1991 Angel Dust 1992 King For A Day...Fool For A Liftime 1995 Album Of The Year 1997 Who Cares A Lot? 1998 (samling) efter att de bestämt sig för att gå skillda vägar SNYFT!!!!! Slår ett slag för Album Of The Year, den växer med åren
Håller med nin Fantomas var kanon, de tänker dock inte ge ut någon mer skiva då Mike vill sattsa allt på Tomahawk. Låter lite märkligt när han under FNM tiden både gav ut soloskivor (dessa vill jag dock varna för) och var med i Mr Bungle. Kolla gärna in skivbolaget ipecac www.ipecac.com för mer info.
"Don't look at me i'm ugly in the morning" |
 |
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 12:35:47
|
Lyssnade igenom "Angel Dust" häromdagen och funderade allvarligt över hur jag en gång i tiden kunde gilla det?!!? VAr inget vidare intressant tycker nog jag. Sen att tanten fick panik och blev duktigt stressad när de manglade på som mest var ju iofs rätt kul Intressant var att även Soulman JR hade kraftiga och högljuda invändningar... 
/Stefan |
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things -- |
 |
|
geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 21:08:45
|
Har fått mina skivor och gillar det skarpt, kommer förmodligen att sortera ner detta i framtiden, som du soulman, men vi har kul en kort tid av vår levnad:). MVH |
geldis |
Edited by - geldis on 2003/04/11 21:11:11 |
 |
|
dax
Member

644 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 23:47:51
|
Mmmm, Angel dust är fin! Även den lite tidigare låten "We care a lot" manglar en hel del! |
Do not stagedive at home alone! |
 |
|
|
Topic  |
|