Author |
Topic  |
|
FCX
Member

154 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 00:34:41
|
Tänkte bara tippsa om en skiva som jag köpte idag. Tack vare en kompis som såg honom på konsär så fick jag upp ögonen (öronen) för Christian Kjellvander, han var sångare i loosegoats (eller är?). Han har släppt en solo platta som bara är helt grym. Den lilla mirakel plattan heter Songs from a two-room chapel! Bör tilläggas att detta är en mestadels akustisk platta med lite country influenser. Men bli nu inte rädda om ni inte gillar country. Det spelas på ett sätt som för mig att bara sitta ner och njuta!
MVH Fredrik |
Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen! |
|
M.Thorsén
Member

273 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 07:43:19
|
Kan bara instämma med dig. Skivan är helt i min smak också. |
 |
|
n0p
Member

1047 Posts |
|
Humoriffi
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 16:25:06
|
Om du gillar hans soloplatta ska du även köpa Songs of Soil - Painted Trees of Ghostwood. En platta han gjorde med sin bror Gustav. Jag håller den som bättre än hans soloplatta även om den också är grymt bra.
/Andresa |
Mycket ska man höra innan öronen trillar av |
 |
|
FCX
Member

154 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 17:06:36
|
Tack för tippset Andresa (Andreas månne??). Det ska jag defenitift kolla in 
MVH Fredrik |
Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen! |
 |
|
FCX
Member

154 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 18:44:19
|
Då var den skivan beställd (Songs of soil) Får man hoppas på att den e bra då  Annars skyller jag på dig Andreas *skoja*
MVH Fredrik |
 |
|
krelle
Member

378 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 22:20:23
|
Kan bara hålla med er grabbar, Kjellvander är mycket duktig. Songs of soil plattan är oxå grym, särskilt låten det spelas såg(!) på.....mvh Krelle |
 |
|
Humoriffi
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 14:36:11
|
Till Fredrik.
Du får gärna skylla på mig men det skulle förvåna mig mycket om du inte gillade den. Skriv gärna någon rad i tråden när du lyssnat på den.
/Andreas |
Mycket ska man höra innan öronen trillar av |
 |
|
FCX
Member

154 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 23:40:54
|
Har lysnnat en hel del på den idag (fick den idag) Men jag håller inte riktigt med dig att den skulle vara bättre än Christian Kjellvanders solo platta. Den är i min mening en fullträff. Songs of soil är ingen fullträff enligt mitt tycke. Men missförstå mej inte. Skivan är bra, men inte lika jämn. Men för 89kr var den ett fynd Så jag tackar för tippset ännu en gång!
Men just nu så ligger den lite i efterkälken så att säga, lysnnar just nu mest på Kjellvanders solo platta, Cardigans nya, Nick Caves nya, Drive by truckers senaste och sist men inte minst Mike Ness (Cheating at solitaire). Så jämför man med dessa mycket eminenta skivor så slår den ju inte riktigt lika högt. Men jag ska lysnna in mig lite mer ordentligt innan jag ger mitt slutgiltiga omdömme!
MVH Fredrik |
 |
|
|
Topic  |
|