HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 En skiva ni absolut inte får missa!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/09 :  00:34:41  Show Profile Send FCX a Private Message
Tänkte bara tippsa om en skiva som jag köpte idag. Tack vare en kompis som såg honom på konsär så fick jag upp ögonen (öronen) för Christian Kjellvander, han var sångare i loosegoats (eller är?). Han har släppt en solo platta som bara är helt grym. Den lilla mirakel plattan heter Songs from a two-room chapel! Bör tilläggas att detta är en mestadels akustisk platta med lite country influenser. Men bli nu inte rädda om ni inte gillar country. Det spelas på ett sätt som för mig att bara sitta ner och njuta!

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/04/09 :  07:43:19  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Kan bara instämma med dig. Skivan är helt i min smak också.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/04/09 :  09:04:57  Show Profile Send n0p a Private Message
Yesterdays news: http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=10664&SearchTerms=christian,kjellvander

För övrigt, snälla använd tydligare topic i fortsättningen.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Humoriffi
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/09 :  16:25:06  Show Profile Send Humoriffi a Private Message
Om du gillar hans soloplatta ska du även köpa Songs of Soil - Painted Trees of Ghostwood. En platta han gjorde med sin bror Gustav. Jag håller den som bättre än hans soloplatta även om den också är grymt bra.

/Andresa

Mycket ska man höra innan öronen trillar av
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/09 :  17:06:36  Show Profile Send FCX a Private Message
Tack för tippset Andresa (Andreas månne??). Det ska jag defenitift kolla in

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/09 :  18:44:19  Show Profile Send FCX a Private Message
Då var den skivan beställd (Songs of soil) Får man hoppas på att den e bra då
Annars skyller jag på dig Andreas *skoja*

MVH
Fredrik

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/04/09 :  22:20:23  Show Profile Send krelle a Private Message
Kan bara hålla med er grabbar, Kjellvander är mycket duktig. Songs of soil plattan är oxå grym, särskilt låten det spelas såg(!) på.....mvh Krelle
Go to Top of Page

Humoriffi
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/11 :  14:36:11  Show Profile Send Humoriffi a Private Message
Till Fredrik.

Du får gärna skylla på mig men det skulle förvåna mig mycket om du inte gillade den.
Skriv gärna någon rad i tråden när du lyssnat på den.

/Andreas

Mycket ska man höra innan öronen trillar av
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/11 :  23:40:54  Show Profile Send FCX a Private Message
Har lysnnat en hel del på den idag (fick den idag) Men jag håller inte riktigt med dig att den skulle vara bättre än Christian Kjellvanders solo platta. Den är i min mening en fullträff. Songs of soil är ingen fullträff enligt mitt tycke. Men missförstå mej inte. Skivan är bra, men inte lika jämn. Men för 89kr var den ett fynd Så jag tackar för tippset ännu en gång!

Men just nu så ligger den lite i efterkälken så att säga, lysnnar just nu mest på Kjellvanders solo platta, Cardigans nya, Nick Caves nya, Drive by truckers senaste och sist men inte minst Mike Ness (Cheating at solitaire). Så jämför man med dessa mycket eminenta skivor så slår den ju inte riktigt lika högt. Men jag ska lysnna in mig lite mer ordentligt innan jag ger mitt slutgiltiga omdömme!

MVH
Fredrik

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000