HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Yamaha cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/03/28 :  21:52:20  Show Profile Send struts a Private Message
En av mina vänner har köpt ett par Audio pro black diamond som låter förhållandevis mäktigt och bra men diskanten är väl skarp. Den cd spelaren han använder är en gammal Yamaha cd470 som säkert har nästan tio år på nacken och jag tror att det mesta i fråga om skarp diskant återgivning beror på den. Är det någon som har någon som helst koll på Yamaha´s gamla spelare och om dom på något sätt var skarpa i diskantåtergivningen?
Han har en gammal fin Luxman förstärkare som knappast kan vara "skurken".
Tacksam för svar/struts

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/03/28 :  22:22:09  Show Profile Send marens a Private Message
Diskanten i Audio Pro black diamont är lite vass och skarp.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/28 :  23:36:39  Show Profile Send dole a Private Message
Jag hade en Yamaha 1030 engång i världen. Nu var det för prisklassen en ganska bra spelare, men den kunde upplevas som lite spretig.
Så det är inte någon omöjlighet att det är cd´n som är boven i dramat.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/03/29 :  00:22:58  Show Profile Send EAR a Private Message
Tjabba
Jag äger fortfarande en Yammis 1030.Precis som Dole påpekade så var det en för prisklassen en hyfsad spelare.Tyvärr är det så att tiden definitivt sprungit ifrån dessa.Har jämfört med en av de billigaste
DVD spelarna från Phillips och den spelar cd skivor med bättre ljud än Yammisen.Så min Yammis förpassas snart till min åttaåriga grabb där den kan duga.
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000