En av mina vänner har köpt ett par Audio pro black diamond som låter förhållandevis mäktigt och bra men diskanten är väl skarp. Den cd spelaren han använder är en gammal Yamaha cd470 som säkert har nästan tio år på nacken och jag tror att det mesta i fråga om skarp diskant återgivning beror på den. Är det någon som har någon som helst koll på Yamaha´s gamla spelare och om dom på något sätt var skarpa i diskantåtergivningen? Han har en gammal fin Luxman förstärkare som knappast kan vara "skurken". Tacksam för svar/struts
Jag hade en Yamaha 1030 engång i världen. Nu var det för prisklassen en ganska bra spelare, men den kunde upplevas som lite spretig. Så det är inte någon omöjlighet att det är cd´n som är boven i dramat.
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Tjabba Jag äger fortfarande en Yammis 1030.Precis som Dole påpekade så var det en för prisklassen en hyfsad spelare.Tyvärr är det så att tiden definitivt sprungit ifrån dessa.Har jämfört med en av de billigaste DVD spelarna från Phillips och den spelar cd skivor med bättre ljud än Yammisen.Så min Yammis förpassas snart till min åttaåriga grabb där den kan duga. Mats
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel