Jag köpte precis en 1,5 år begagnad Thule CD 150-spelare. De första två dagarna fungerade den fint och lät mycket bra.
Igår började den först hacka på några låtar tog lång tid på sig mellan låtbytena och efter en stund slutade den helt att fungera. Jag har provat olika skivor men den verkar inte hitta någon information längre. Skivan snurrar, men allt låser sig och jag måste stänga av med huvudströmbrytaren för att få ut skivan.
Tacksam för tips på vad detta kan bero på, smuts eller trasig laser eller något annat?
Hälsningar,
/Martin
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Ring Daniel på HIFI-agenten, han har en hel del på sitt samvete... mycket skit med Thule numera verkar det... min å brorsans IA 250B tydligen problem enligt HIFI-agenten... Trött på detta... lämnade H/K för alla bekymmer med deras leksaker... hamnade ur asken i elden med thule... Brorsans brann upp... p g a att komponentval inte var specenliga...
Tack för tipsen. Säljaren verkar vara OK och det finns garanti kvar på spelaren. Jag ska lyssna med både den svenska generalagenten och Thule i Danmark vad de tror om detta.
En rengöringsskiva kan kanske vara bra att prova och den gör väl nytta även framöver.
/Martin
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......